Kroatien
Fra : Allan Holm

Dato : 20-11-02 11:53

Hej.
Er der nogle, der har erfaringer med dykning i Kroatien?
MVH Allan

Fra : Beregond

Dato : 19-11-02 13:41

Dykkede i 99 ved Sibenik. Dykkene foregik ud i en stor maritim nationalpark.
Professionelt ledet station. Og de hjælper gerne med overnatningsmuligheder.
Du kan se mere her:

http://www.neptun-sub.hr/centar/en/index.htm

En fordel mere er at der faktisk ingen tyskere er der. Så alt foregår på
engelsk. Du skal have papirerne i orden. Jeg så to chezker blive afvist da
de ikke havde det.

Finn

Fra : Rene Birk Laursen

Dato : 19-11-02 13:32

Hej Allan

On Wed, 20 Nov 2002 11:53:12 +0100, "Allan Holm"
<webmaster@divebuddy.dk> wrote:

>Er der nogle, der har erfaringer med dykning i Kroatien?

Jeps, jeg var der nede i sommer for at gøre mit GUE Tech 1 kursus
færdig.

Det kan varmt (fik du den) anbefales.

Vi dykkede og boede i en lille by uden for Pula der hedder Banjole.

Omkring halvøen Istra er der en masse gode vrag og anden spændende
dykning.

Kig lidt på følgende links:

http://www.froskemenn.no/art_croatia.asp
- Jeg tog kurset med Lars som har lavet denne artikel.

http://www.divingindie.com/
- de det center vi brugte. De ligger inde å en større campingsplads
ca. 5 min. i bil fra der hvor i boede.

http://www.fifthd.com/divestore/AndrewG/web%20photo%27s%20done/croatia%20tech%202/index.htm
- billeder fra Kroatien taget af Andrew Georgitsis som er Training
Director i GUE. på billede P7260013.jpg er jeg ved at overtale min
kone Lise til at jeg skal have en RB80 (Halcyon Rebreather), men det
lykkes ikke

Jeg har har en god kontakt til en dame der har nogle "lejligheder"
dernede og som er rigtig venlig (der er alle nu i Kroatien). Mail mig
privat hvis du vil have information.

Håber det hjælper dig lidt på vej...

/Rene B. Laursen

Fra : Lars Villebæk

Dato : 19-11-02 19:14

"Allan Holm" <webmaster@divebuddy.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Er der nogle, der har erfaringer med dykning i Kroatien?
> MVH Allan

Jeg kan henvise til http://www.val-tours.hr/, der arrangerer såvel
indkvartering som dykkeruddannelse.
De kan forælle meget mere om de lokale forhold.

Der er faktisk lige dukket en dykkerberetning op på dette link
http://www.dykkerforum.com/html/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=193

Kroatien er iøvrigt et fantastisk sted mht. andre ferietyper end dykning
(hvem der så ellers laver andet i deres ferie???).

Mvh
Lars

Fra : Mick

Dato : 20-11-02 09:05

Hej Allan

jeg har været i Croatien i 4 gang. prøv at læse mere her

http://www.wreckdiving-croatia.com/

evt. se mere på vores hjemmeside = http://www.aegir.esenet.dk

mvh
Morten

Fra : Videbæk

Dato : 20-11-02 17:14

Hej Allan
I sommers dykkede jeg med DIVING CRES d.o.o. på øen Cres i Kroatien. TYSK
drevet dykkercenter.!! Klippespaltedyk, vragdyk og grottedyk. Okay dykning.
Kontakt evt. www.divingcres.de
Mvh
Jørgen Videbæk