Skærme
Fijala 3554
Philips Billiance med VGA 5xBNC stik.
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 02-03-01 16:00

Hey Folks!

Jeg overvejer at købe en Philips Brilliance 201B10 XSD USB
og Midt data har været så venlige at fortælle mig at den har alm.
VGA indgang og en indgang til VGA 5xBNC stik.

Sidstnævnte er vel 5 løse kabler til RGB Chroma med BNC stik eller hvad ved
jeg.
Hvilke grafikkort kan det bruges med?
Kan man købe et alm. VGA til 5 x BNC kabel ?

Jeg ville gerne kunne tilslutte to maskiner til skærmen, så jeg skal lige
vide
om min extra maskine skal have nyt grafikkort ?

Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 02-03-01 16:31

> Hey Folks!

Jamen, hej

> Jeg overvejer at købe en Philips Brilliance 201B10 XSD USB
> og Midt data har været så venlige at fortælle mig at den har alm.
> VGA indgang og en indgang til VGA 5xBNC stik.

Det var da pænt af dem

> Sidstnævnte er vel 5 løse kabler til RGB Chroma med BNC stik eller hvad
ved
> jeg.

Du ved forholdsvis rigtigt Den starter i et HD15 (normalt skærmstik) ved
grafikkortet og ender i 5 løse BNC-stik.

> Hvilke grafikkort kan det bruges med?

Alle.... Så vidt jeg ved. Bruger selv min Sony G-500 på et normalt ASUS
V-7100.... Så længe de har de std. ->in<- stik.

> Kan man købe et alm. VGA til 5 x BNC kabel ?

Det er lige præcis det man bruger

> Jeg ville gerne kunne tilslutte to maskiner til skærmen, så jeg skal lige
> vide
> om min extra maskine skal have nyt grafikkort ?

Hvis dine maskiner bare har de normale VGA-udgange skulle der ikke være
nogen hest på isen (eller er det en ko?). Jeg har et sandbergkabel på mit
(sony's er sgu for dyre!). Kunne første gang ikke få det til at virke - men
det viste sig at jeg bare skulle vende Horisontal og veritikal
halløjsakablerne rundt... Det var lige omvendt end hvordan det faldt
naturligt med kablet.

Jeg er meget godt tilfreds med funktionen (skiftes foran på skærmen med en
lille kontakt) - dog er der stadig et tastatur og mus for meget

// Søren

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 02-03-01 16:42

Hej Søren

Tak for dit hurtige svar! Det kunne jeg lide!

De eneste sted jeg har set BNC stik i en putter er på min bror
videoredigeringscomputer (Sony ES7/EditStation) til et par hundrede tusind
kroner...

Når jeg nævnte Midtdata er det fordi PRC fx ikke kunne overkomme at svare på
det samme spørgsmål

Gæt så hvor jeg køber skærmen! (Hvis jeg køber den)

Med hensyn til tastaturet har jeg tænkt mig at købe en ekstra radio modtager
til mit Logitech iToutch
(velsagtens inkl. tastatur og mus
og nøjes med at have en maskine tændt af gangen.

Det er så lækkert at der ikke er snor i musen! (Tak til Madsen der
anbefalede det)

Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Søren Aaholm Møller <swdata@image.dk> skrev i en

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 02-03-01 16:51

> Hej Søren

Hejhej

> Tak for dit hurtige svar! Det kunne jeg lide!

Så lidt...

> De eneste sted jeg har set BNC stik i en putter er på min bror
> videoredigeringscomputer (Sony ES7/EditStation) til et par hundrede tusind
> kroner...

Argh -> Nejnej... Du skal bruge det normale VGA-kabel i dit grafikkort...
Ikke noget med at købe nyt!

> Når jeg nævnte Midtdata er det fordi PRC fx ikke kunne overkomme at svare

> det samme spørgsmål

Tsktsk

?

> [...]
> til mit Logitech iToutch
> (velsagtens inkl. tastatur og mus
> og nøjes med at have en maskine tændt af gangen.

Yes, du... Hvor køber man modtagere??? Uden at skulle have resten af
lortetmed?

> Det er så lækkert at der ikke er snor i musen! (Tak til Madsen der
> anbefalede det)

Uha - mus uden livline

// Søren

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 02-03-01 16:51

Hej igen Søren

Nu er vi vist kommet på afveje, men ElGiganten sælger iTouch sættet for 600
kr i denne uge og skal jeg have en løs modtager kommer den nok til at koste
mere, men jeg´g har da tænk mig at spørge dem...

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 02-03-01 17:26

> [...]
koste
> mere, men jeg´g har da tænk mig at spørge dem...

Hvis du lige gider sige til, når du har en pris?
Kanon

// Søren

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 02-03-01 19:13

Hej Søren

Det viste sig at være en mindre model uden genvejstaster (jo 3 stk) og den
lille mus.
Prisen er 595,- og det var ikke tilbud, men normalpris.
De mente ikke at de kunne skaffe modtagen løst.

Fra : Madsen

Dato : 02-03-01 20:44

"Michael Lund Sørensen" <milux@image.dk> skrev:

> Det er så lækkert at der ikke er snor i musen! (Tak til Madsen der
> anbefalede det)

Har jeg anbefalet det? Nå, men velbekom så ;)
Jeg har lige støvsuget min for nullermænd her i dag. Jeg overvejer
at strikke en trøje ud af det. Den dag der kommer en trådløs med
intellieye, så ryger mit gummihjulsstøvboldsopfangerværktøj på
pension. Okay jeg er nu utrolig glad for den alligevel og jeg kender
godt til problematikken vedrørende intellieye og stort strømforbrug,
så jeg holder på den lidt endnu. (musen altså!)

Jeg vil samtidig lige benytte chancen til at fortælle om min oplevelse
med BNC. Der fulgte et almindeligt kabel og så det her BNC med
til min skærm. Hvis jeg kører BNC så virker Plug&Pray ikke.
Hverken i Win98SE eller Win2k. Skærmen bliver altså ikke fundet,
og optræder så bare som en standardskærm med al elendighed
til følge. Heldigvis er Matrox driveren så genial lavet, at jeg kan lave
min helt egen profil for min skærm, så skaden var ikke så stor som
den kunne have udviklet sig til.
Alligevel kører jeg nu med det almindelige kabel igen. Win2k gav mig
for mange problemer, fordi de tidlige Matroxdrivere ikke understøttede
det her "customization" som det hedder. Det er ikke så fedt når man
ikke kan køre højere end 1024x768, så jeg skiftede altså tilbage til det
almindelige kabel og kører med det nu.

BNC er også en del opreklameret efter min mening. Indrømmet, så
kan jeg godt se forskel på om jeg kører BNC eller almindelig, men det
er så lidt at det nærmer sig flueknepperi, som det så populært hedder.
Hvad der er mere vigtigt er at undgå støjkilder i nærheden af skærmen.
Hvad farver og detaljerigdom angår, så synes jeg ikke jeg kan se den
store forskel. Call me blind or whatever ;)

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-03-01 01:38

Hej Madsen

Joe, før jul spurgte jeg om det der snorløse noget og du anbefalede
Logitech - godt nok den store mus, men er er mere til små grå mus.

Har du nogen idé om hvordan mit Matrox Millennium (classic!) vil opføre sig
med en skærm på BNC stikkene?
Kan jeg få den til at køre 1024 * 768 eller mere? Jeg tror ikke at jeg kan
definere nogen bruger profil der. Og hvad med et TNT (ligeledes classic
udgave!) mon det kan håndtere problemet. Jeg har heller ikke set nogen
bruger profil der.

Det er de to kort jeg har som kan komme til at trække en Philips skærm, hvis
jeg falder for den. Jeg prøver pt på at få lov at se den, men det er ikke
nemt!

Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Madsen <madsens@whomail.dk> skrev i en

Fra : Madsen

Dato : 03-03-01 05:22

"Michael Lund Sørensen" <milux@image.dk> skrev:

> Joe, før jul spurgte jeg om det der snorløse noget og du anbefalede
> Logitech - godt nok den store mus, men er er mere til små grå mus.

Nå ja, nu husker jeg. :)

> [...]
> definere nogen bruger profil der. Og hvad med et TNT (ligeledes classic
> udgave!) mon det kan håndtere problemet. Jeg har heller ikke set nogen

Jeg tror egentlig ikke du har et problem for du kan hente en driver til
skærmen hos Philips. <http://www.philips.com.pk/ce/drivers.htm>
Min tvivl er så på Millenniumkortet. Jeg ved ikke hvad det kan klare af
opløsninger, men det står somregel i den readme der følger med til
driveren. Matrox er jo kendt for at lave kort der kan gå højt op i
opløsningen og samtidig bevare et skarpt billede. Anbefalet opløsning
for den Philips monitor du snakker om er 1600x1200 i 85 Hz, og mon
ikke om Millenniumen kan klare det? Jeg tror det er bedre til det end
TNT´en er. TNT 1 kan næppe give et flot billede i 1600x1200 i 85 Hz.
men hæng mig ikke op på det.
Prøv evt. de kloge i news:dk.edb.hardware.grafikkort hvis du ikke kan
finde noget info på producentens hjemmeside.

> Det er de to kort jeg har som kan komme til at trække en Philips skærm, hvis
> jeg falder for den. Jeg prøver pt på at få lov at se den, men det er ikke
> nemt!

Det lyder til at være en ekstrem lækker skærm. Jeg har lige været
inde at smugkigge lidt på specifikationerne. Hvordan har du tænkt dig
at koble to computere til? Med en fordelerboks eller hvad?

Når du har muligheden for at installere den driver som passer specielt
til din skærm, så tror jeg somsagt ikke du får noget problem med BNC.
Det eneste "problem" er, at Windows ikke kender din skærm uden den
driver, og passer driveren ikke til dit styresystem, så har du et problem
mht. BNC. Det er i sådan et tilfælde at customization i driveren til Matrox
er god at have. (Ved så ikke om Matrox Powerdesk har denne funktion
i nyeste driver til Millennium)
Hvis du istedet kører med et almindeligt kabel fremfor BNC, så burde
Plug&Pray tage over og fortælle Windows hvad opløsningen og
opdateringsfrekvensen skal være. I sådan et tilfælde er en driver til
skærmen faktisk ikke nødvendig, eller burde ikke være det.

Mit problem var, at jeg ikke havde en driver der var skrevet specielt
til min skærmmodel. Der var en driver til dens forgænger, men
forgængeren kørte med noget lavere opdaterinsfrekvens end min var
opgivet til, så jeg blev nødt til at bruge enten almindeligt kabel til
forbindelsen, så Plug&Play ville virke, eller også skulle jeg bruge
driveren til Matrox til at fintune med.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Jacob Dinesen

Dato : 03-03-01 17:05

On Sat, 3 Mar 2001 01:37:31 +0100, "Michael Lund Sørensen"
<milux@image.dk> wrote:

> [...]
>definere nogen bruger profil der. Og hvad med et TNT (ligeledes classic
>udgave!) mon det kan håndtere problemet. Jeg har heller ikke set nogen

Jeg prøver da gerne at tilslutte min skærm med bnc kabler til mit
millenium men det bliver først ud på natten jeg får tid til det.

--
Jacob Dinesen
icq uin: 20326413

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-03-01 18:52

Hej Jacob

Det må du da gerne prøve for en sikkerhedsskyld.
Har du Philips skærmen, i så fald hvordan er den ???

Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Jacob Dinesen <jacob_dinesen@get2net.dk> skrev i en

Fra : Jacob Dinesen

Dato : 04-03-01 01:23

On Sat, 3 Mar 2001 18:51:55 +0100, "Michael Lund Sørensen"
<milux@image.dk> wrote:

>Hej Jacob
>
>Det må du da gerne prøve for en sikkerhedsskyld.

Så er det afprøvet; skærmen detekteres naturligvis ikke, men installer
en eller anden skærmdriver og skærmen kører som du vil have den til.

>Har du Philips skærmen, i så fald hvordan er den ???

Nope, en sony g500, en ok skærm...

--
Jacob Dinesen
icq uin: 20326413

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-03-01 02:09

Hej Jacob

Thanx!

Fra : Madsen

Dato : 04-03-01 03:29

"Michael Lund Sørensen" <milux@image.dk> skrev:

> Kan jeg få den til at køre 1024 * 768 eller mere...

Hvor meget RAM er der egentlig på dit Matrox kort?
4 Mb. er faktisk ikke nok hvis du skal køre over 1280x1024
i 24 bit farver. Siden din skærm er beregnet til at køre
i 1600x1200, så skal du mindst have 8 Mb. på kortet imo.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Jacob Dinesen

Dato : 04-03-01 03:36

On Sun, 4 Mar 2001 03:28:59 +0100, "Madsen" <madsens@whomail.dk>
wrote:

> [...]
>i 24 bit farver. Siden din skærm er beregnet til at køre
>i 1600x1200, så skal du mindst have 8 Mb. på kortet imo.

Må lige tilføje at du nok også lige bør tænke på refresh raten. I
1600*1200 kan er matrox millenium 1 nemlig kun køre med 75hz og det er
slet, slet ikke nok på en 21".

--
Jacob Dinesen
icq uin: 20326413

Fra : Madsen

Dato : 04-03-01 03:48

> [...]

> Må lige tilføje at du nok også lige bør tænke på refresh raten. I
> 1600*1200 kan er matrox millenium 1 nemlig kun køre med 75hz og det er

Ja det er også der jeg vil hen af. Jeg tvivler på der er juice nok i
det Millennium1 og måske heller ikke i TNT1, for den sags skyld.
Philips Brilliance 201B10 er sat til 1600x1200 i 85hz som anbefalet
opløsning ifølge Philips hjemmeside. Det skal vel også helst foregå
i ægte farver. Mindre ville være synd.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-03-01 04:49

Hej Madsen

Det kan jeg sgu ikke huske! Jeg er ved at samle en Win2k maskine og det er
i den forbindelse jeg vil bruge det. Jeg vil være tilfreds med 1024 * 768 /
16 bit og det kan det sagtens klare. Jeg tror der er 4 eller 8 MB. Refresh
raten var ret højt for kortet. 3D effekterne var lig nul (og det er også
ok).

Men der er da noget jeg skal tænke på!
Og jeg kan nok svare på noget a det mandag.

TNT kortet har 16 MB og kan klare 1600 * 1200 i 75 Hz ved 32 bpp og 85 Hz
ved 16 bpp, og det er vel nok?

Fra : Madsen

Dato : 05-03-01 01:14

> [...]

> raten var ret højt for kortet. 3D effekterne var lig nul (og det er også

Ja her vil jeg jo så klart mene at man _ikke_ kan være tilfreds med
1024x768 i 16 bit på en 21" skærm. Det er synd og alt for lidt.
Hvis der er 8 Mb. så burde du også kunne køre højere end det
på et Millennium. (tror jeg da nok.)

> Men der er da noget jeg skal tænke på!
> Og jeg kan nok svare på noget a det mandag.

Ok. :)

> TNT kortet har 16 MB og kan klare 1600 * 1200 i 75 Hz ved 32 bpp og 85 Hz
> ved 16 bpp, og det er vel nok?

Jo, mht. til opløsningen, så kan det bedre gå end 1024x768, men
jeg er så her enig med Jacob Dinesen i, at 75 Hz til en 21" ikke er
nok. Det burde istedet hedde 85 Hz. ved 24 eller 32 bit.

24 bit er det man kalder ægte farver. (16.7 millioner farver.)
Siden jeg ved at du roder med grafik og billeder, så synes jeg altså
det ville være dumt at køre nede under 24 bit. 16 bit svarer til
65,536 farver. Også en hel del, men der er alligevel et spring op
til 24 bit. Du vil miste en del detaljer i specielt billeder. Ikke gif,
men jpg´erne bliver nok en del mere "flade" at se på.
Når du alligevel ofrer prisen på en 21" så synes jeg somsagt det er
synd at køre med lav farvedybde, for lav Hz. (til skade for dine øjne
og hjerne), eller for lav opløsning. ;)

Der skal ikke mange penge til et grafikkort som kan klare de krav
en skærm af den størrelse kræver. Hvad med et Matrox G200 f.eks?
Det kan ikke koste alverden i dag og det kan snildt trække den skærm.

Matrox G450 Bulk AGP kan f.eks fåes til omkring 800,- Kr. så mon
ikke du kan finde et G200 til under det halve et sted? Det var efter min
mening værd at ofre.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-03-01 14:08

Hej Madsen

Du skal ikke forstå det som om jeg ikke vil ofre 1.000 kr på et nyt
skærmkort. Det vil jeg godt, og det bliver så også nødvendigt, kan jeg
forstå på dig.
Men sagen er, at jeg vil lave en Win2k maskine ud af 2-3 gamle maskiner. Det
bliver en K2-400/128 MB maskine med udskiftelige dele så jeg kan få prøvet
om mit lydkort, TV kort scanner osv vil køre 2k. Det er jeg nemlig ikke
sikker på. Så det er kun til det formål jeg vil lave den. Min nuværende
Athlon900 vil jeg helst ikke ændre på (nu virker den!!!).

Millenniumet har 8 MB ram.

Fra : Jacob Dinesen

Dato : 05-03-01 14:34

On Mon, 5 Mar 2001 14:08:12 +0100, "Michael Lund Sørensen"
<milux@image.dk> wrote:

> [...]
>sikker på. Så det er kun til det formål jeg vil lave den. Min nuværende
>Athlon900 vil jeg helst ikke ændre på (nu virker den!!!).

med 8mb kan der komme alle de farver du kan tænke dig (i 1600*1200
mener jeg..) men refresh raten bliver de samme uudholdelige 75hz..

Er det ikke nu man skal spørge om hvorfor du ikke køber en sony g400
eller noget deromkring; lidt billigere, fylder vel også lidt mindre,
bedre billedkvalitet (vil jeg forvente, har aldrig set phillips
skærmen) og når det kun er til en back up comps er det vel heller ikke
*meget* nødvendigt med en 21", eller er det nu bare mig der tænker
sære tanker..

--
Jacob Dinesen
icq uin: 20326413

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-03-01 17:58

Hej Jacob

Egentligt ville jeg have en skærm med LightFrame, men det har Philips 21"
ikke. (Der kommer en model senere). Men jeg er faktisk en del i tvivl og
begyndte i weekenden og overveje om ikke en 19" er stor nok. Jeg synes bare
at 6½ tusind er en rimelig pris for en 21", og derfor fik jeg kik på den.
Men jeg har ikke set den og det vil jeg selvfølgelig gøre, før jeg køber
den.

Jeg har altid syntes at Sony skærme er meget hårde at kikke på, og de har
aldrig rigtigt tiltalt mg. På arbejdet havde vi ca 150 IBM 17" skærme med
trinitron rør og efter ca 3 år var halvdelen af dem voldsomt uskarpe. Jeg
har også flere gange set Eizo skærme jeg syntes var for uskarpe. Og det er
jo dyre skærme som burde være bedre.
Jeg ved ikke hvordan kvaliteten af Sony skærme er i dag, - jo den er
selvfølgelig god - men om det er en Sony skærm jeg søger, ved jeg ikke. (De
to tråde i skærmen har aldrig generet mig) Men den vil da få et kik.

Fra : Madsen

Dato : 05-03-01 16:14

"Michael Lund Sørensen" <milux@image.dk> skrev:

Hej Michael,

> Du skal ikke forstå det som om jeg ikke vil ofre 1.000 kr på et nyt
> skærmkort. Det vil jeg godt, og det bliver så også nødvendigt, kan jeg
> forstå på dig.

Det vil jeg mene. Jeg synes det er synd at købe så lækker en skærm
og så "mishandle" den ved at køre i for lav hz, farvedybde eller opløsning.

> [...]
> sikker på. Så det er kun til det formål jeg vil lave den. Min nuværende
> Athlon900 vil jeg helst ikke ændre på (nu virker den!!!).

Ja hvis den nye kører som den skal, så kan jeg godt forstå du ikke
vil rode med Win2k, for her får du med garanti nogle problemer med
ukompatible drivere. (Jeg vil næsten vædde ;)
Du kunne dog som et alternativ installere Win2k på en anden partition
eller harddisk og så få en bootmenu hvor du kan vælge imellem Win98SE
og Win2k på din Athlon900. Det var måske også en måde at prøve Win2k
af på?

> Millenniumet har 8 MB ram.

Så burde du også kunne køre 1600x1200, men efter Jacob´s udtalelse,
så kan du åbenbart stadig ikke komme over 75 Hz. og jeg vil stadig mene
det er for lidt.

Mht. til forslaget om Sony G400 istedet for Philips, så synes jeg man skal
passe på med at gøre Sony til enehersker. Jeg er godt nok selv Sony freak,
men jeg siger hermed ikke at det kun er Sony der er noget værd.
Min søster har lige købt en Philips 109S10, 19" Jeg var ude at kigge den
i går og hvilket billede!
100% flad skærm og billedkvalitet i top efter min mening. Man skal jo også
huske på at Philips trods alt bliver regnet som noget af det ypperligste inden
for TV, så mon ikke de også kan finde ud af at lave computerskærme?

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-03-01 18:11

Hej Madsen

En del af ideen med en ren Win2k maskine er at jeg nok skal på Microsoft
superbruger kursus i april, og så vil jeg godt have en lege maskine, som jeg
kan afprøve forskellige Win2k ting og hardware på og så bare slette det hele
igen, når jeg ikke gider lege mere. Jeg vil selvfølgelig også prøve min
hardware af.

Som du kan se i mit svar til Jacob er jeg begyndt at tænke på en 19" i
stedet. Men jeg er utroligt meget i tvivl - også fordi jeg ikke kan komme
til at se skærmen nogen steder.

Jeg kan ikke huske om det er LG eller Samsung Philips er begyndt at
samarbejde med, men de kan begge lave gode skærme og det mener jeg også at
Philips har gjort i mange år.

Fra : Madsen

Dato : 05-03-01 18:27

> [...]

> Som du kan se i mit svar til Jacob er jeg begyndt at tænke på en 19" i
> stedet. Men jeg er utroligt meget i tvivl - også fordi jeg ikke kan komme

Ja det er netop et problem. Det var også mit største problem da jeg
overvejede ny skærm. Det burde være muligt at kigge en skærm
grundigt af inden man køber den, men desværre er skærme af den
størrelse jo noget de fleste forhandlere kun tager hjem på bestilling.
Jeg havde _meget_ svært ved at finde en forhandler der ville tage
min nuværende 24" hjem uden at jeg samtidig gav en garanti for at
jeg ville købe den. Tilsidst lykkedes det dog, men det var rent held.

Personligt vil jeg anbefale dig den 21", men i sidste ende er det jo
kun dig der kan bestemme det. Jeg er dog ikke et øjeblik i tvivl om,
at du vil bliver uhyggelig glad for en 21" Dog har jeg svært ved at
vejlede dig, da jeg jo ikke ved hvad du hovedsageligt vil bruge den
til. Er det hovedsageligt grafik og billeder, så er 21" det bedste, da
de programmer jo kræver pokkers mange paletter med værktøjer
på skærmen. Desuden er det rart at man kan se hvad man arbejder
med. Er det mere til tekstbehandling, regneark osv, så vil jeg mene
at 19" er fuldt ud tilstrækkeligt. Det kan det selvfølgelig også være
til grafik, men du ved sikkert hvad jeg mener.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-03-01 18:36

Hej Madsen

Det er primært til grafik. Så jeg slipper for at zoome hele tiden og får
det større arbejdsareal og som du skriver plads til paletterne mv.

Fra : Madsen

Dato : 05-03-01 18:47

"Michael Lund Sørensen" <milux@image.dk> skrev:

> Det er primært til grafik. Så jeg slipper for at zoome hele tiden og får
> det større arbejdsareal og som du skriver plads til paletterne mv.

Så siger jeg 21"
Go get it, men tænk lige på det med grafikkortet, ikke? :)

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Jacob Dinesen

Dato : 05-03-01 19:55

On Mon, 5 Mar 2001 18:35:54 +0100, "Michael Lund Sørensen"
<milux@image.dk> wrote:

>Det er primært til grafik. Så jeg slipper for at zoome hele tiden og får
>det større arbejdsareal og som du skriver plads til paletterne mv.

Mit yndlings setup er to skærme....hvis bordpladsen ikke er noget
problem hvad så med en samsung 900nf og en 700nf eller (philips'
tilsvarende modeller) begge meget roste skærme, tilsammen koster de ca
det samme som philipsskærmen, men igen...har aldrig set dem live, det
tætteste derpå har været 755df som er lillebroderen, den syntes jeg
slet ikke var så ringe endda.
Bruger selv min gamle trofaste samsung syncmaster 17gli som skærm nr
to. Den får lov at vise diverse småting i photoshop mens min 21" får
lov at vise billedet uden forstyrrende elementer.

--
Jacob Dinesen
icq uin: 20326413

Fra : Jacob Dinesen

Dato : 03-03-01 17:03

On Fri, 2 Mar 2001 20:43:39 +0100, "Madsen" <madsens@whomail.dk>
wrote:

> [...]
>det her "customization" som det hedder. Det er ikke så fedt når man
>ikke kan køre højere end 1024x768, så jeg skiftede altså tilbage til det

Prøv den seneste driver; den virker perfekt med bnc kabler. Endelig
1792*1344@85....

> [...]
>Hvad farver og detaljerigdom angår, så synes jeg ikke jeg kan se den
>store forskel. Call me blind or whatever ;)

Når man kommer lidt op i pris bliver de små forbedringer pokkers dyre;
derfor er forbedringen fra bnc kabler da værd at tage med...synes
jeg...hvor lille den så end måtte være ;)

--
Jacob Dinesen
icq uin: 20326413

Fra : Madsen

Dato : 03-03-01 17:33

"Jacob Dinesen" <jacob_dinesen@get2net.dk> skrev:

> Prøv den seneste driver; den virker perfekt med bnc kabler. Endelig
> 1792*1344@85....

Ja det var det jeg opdagede langt ud på natten eller måske rettere her
i morges. Det kører jo så fint med BNC i den nyeste Matroxdriver til
Win2k, at jeg lige så godt kan blive ved med at køre BNC.

> Når man kommer lidt op i pris bliver de små forbedringer pokkers dyre;
> derfor er forbedringen fra bnc kabler da værd at tage med...synes
> jeg...hvor lille den så end måtte være ;)

Jep. Lige præcist. Det var også det argument jeg brugte over for mig
selv her i morges. Mig selv, sagde jeg: "Hvorfor ikke bruge det bedste,
når det nu alligevel kan lade sig gøre." :)

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)