Alarm på indendørstank
Fra : Kim Møller Houlberg

Dato : 19-11-02 08:15

hejsa

Vi har tanken indendørs.

Dem, der oprindeligt etablerede tanken, har ført udluft ud på bagsiden af
rækkehuset og påfyldningsstudsen til forsiden.

Hvis vi skal føre alarmen ud til forsiden også hvor småt dimensioneret må
røret så være?

Forhåbentlig er det ikke nødvendigt med et rør i samme dimension som
udluftningsrøret. Røret skal føres ca 7m fra tank til forside!

Fra : Roberto Saldo

Dato : 19-11-02 14:25

"Kim Møller Houlberg" wrote:

> [...]
>
> Forhåbentlig er det ikke nødvendigt med et rør i samme dimension som
> udluftningsrøret. Røret skal føres ca 7m fra tank til forside!

Snak med dit olieselskab.

--

Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, B.Sc.E.E., M.Sc.

"There exist only 10 kinds of people: the ones that know about
binary numbers, and the ones that dont."

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 20-11-02 22:33

"Kim Møller Houlberg" <kmoelle1@csc.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Forhåbentlig er det ikke nødvendigt med et rør i samme dimension som
> udluftningsrøret. Røret skal føres ca 7m fra tank til forside!

Der findes en løsning der er baseret på 8-10mm kobberrør. Den går ud på at
montere en ventil i det eksisterende udluftningsrør og så montere det lille
kobberrør. Dette gøres ved at bore hul, i siden af tanken, ca 10 cm fra
toppen og montere røret vha. en speciel studs. Kobberrøret føres herefter ud
til påfyldningen og der monteres en lille fløjte i det.
Da jeg kørte olie kaldte vi det en "indstiksfløjte" og alle chauffører hader
dem da de fløjter med en høj tone og sjældent med særlig høj volumen. En
anden ulempe er at når tanken er fuld kan man risikere at ventilen i
udluftningen ikke udløses og olien i påfyldningsrøret vil presse olien i
tanken ud gennem fljøten. Og der er ingen der kan lide at spilde
Den mest almindelige alarm type er den der monteres i det eksisterende
udluftningsrør, og det kan være at du ikke kan finde en montør der vil lave
indstiksfløjterne. Desuden er det de færreste montører der har lært/opdaget
der findes alternativer til alarmen i udluftningsrørert.
Nu skriver du ikke hvor du bor, men i min tid som oliechauffør brugte vi et
lille sjællandsk firma der hed "JN Byg" til at montere alarmerne, om det
stadigvæk eksisterer ved jeg ikke. Det er nemlig 3 år siden jeg holdt op, og
idag kører jeg kun benzin.
Jeg kender en der måske kan hjælpe dig med oplysninger om JN Byg, men jeg
vil ikke udlevere hans navn her.... Skriv evt. til mig på min private mail
(adressen jeg bruger her er den du skal skrive på)

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002