Årets uheld, og sindsyge bilister...
Fra : Moller

Dato : 18-11-02 21:09

Hejsa,
Ja, i dag røg jeg i jorden med kærstens lækre RS 50 :( alt sammen pga.
en bilist, som drejer ud foran mig, så jeg må blokere bremsen, og derved
skynder han sig at køre væk.

Efter at ha meldt det til politiet, men detsvære ikke for så meget ud af
det, for jeg kunne ikke se nummerpladen (for mørkt).. så sider jeg her og
skumler godt over at der findes så sindsyge billister.

Så pas på derude, for Bilisterne tænker med røven, og tror at pga. MC
sæsonen er slut, så behøver de ikke at tage hensyn til køretøjer med kun 1
forlygte.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 18-11-02 22:43

Moller wrote:

> en bilist, som drejer ud foran mig, så jeg må blokere bremsen, og
> derved skynder han sig at køre væk.

Gid han må køre i grøften og konen render med naboen. Føj for en satan
siger jeg bare. Har selv prøvet det samme for mange år siden på
knallert. Kvinden stak af og jeg lå der på jorden og hyggede mig midt i
lyskrydset i myldertiden.

--
Martin L. Johansen
_____________________________

Fra : Michael Jensen

Dato : 18-11-02 23:07

Har selv haft et ubehageligt uheld.

Det var sidste år i slutningen af Juni. Jeg kommer kørende ned af en
hovedvej, og fra en sidegade kommer en bil kørende med høj fart. Denne har
ubetinget vigepligt, men overholder den ikke. Jeg hakker bremserne i, men
for sent. Banker ind i bagende på bilen, og ryger over den. Lander på den
anden side og ja, så husker jeg faktisk ikke mere.

Det forgik på en lovlig 30km/t knallert, der vitterligt ikke kunne køre
mere. Da jeg på vej til sygehuset vågnede i ambulancen, fik jeg at vide at
personen der havde kørt mig ned, var flygtet fra stedet. Jeg er glad for at
jeg havde hjelm på den dag.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 18-11-02 23:13

Michael Jensen wrote:

> [...]
> at vide at personen der havde kørt mig ned, var flygtet fra stedet.
> Jeg er glad for at jeg havde hjelm på den dag.

Jeg havde også hjelm på. Kører altid med hjelm og alle 3 styrt jeg har
oplevet, har min hjelm været guld værd.

--
Martin L. Johansen
_____________________________

Fra : Robert Petersen

Dato : 19-11-02 21:18

Jeg er nød til at blande mig her..
Som agtsom bilist og knallert45 kører, vil jeg gerne sige at i forbindelse
med adskellige ture til Købehavn synes jeg efterhånden at knallet og
scooterkørere er nogle slemme nogen.. De kører gerne over 50, og elsker at
kunne accelerer forbi bilerne, og gerne imellem dem. De elsker også at køre
meget hurtigt frem til et kryds, og med hårde opbremsninger og så hurtig
svinge til højre... Når man er bilist kan det altså være ret svært at finde
de små scooter/knallerter specielt når de elsker at føre sig frem med 70-100
km/timen..

Så kære jer alle sammen.... forsøg at sætte farten blot en lille smule ned,
og husk at vi er ret små på de scootere/knallerter

-- Hilsen Robert (Kører Suzuki Estilete 45 og Aprilia SR 50 )
The site about Lymphangiomatosis and Gorham's Vanishing
Visit http://www.gorhams.dk or
http://home20.inet.tele.dk/gorhams/

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 20-11-02 09:56

Robert Petersen wrote:

> [...]
> det altså være ret svært at finde de små scooter/knallerter specielt
> når de elsker at føre sig frem med 70-100 km/timen..

Det samme i Kolding. Jeg fylder som en bil, kører som en bil, og kan
derfor ikke smutte imellem bilerne. Jeg har selv været billist i nogle
år og ved hvor irriterende en "her-kommer-jeg"-scooterkører kan være
når han absolut skal ind imellem bilerne og evt. fare frem til et
kryds. Man tror sq idioten vil køre over for rødt og man hamrer bremsen
i, bare for at finde ud af han ville holde stille.. og så kigger han på
en som om man er idiot siden man bremsede... ja tak fætter finn.

Jeg deler dit synspunkt. Vi er de små og det er os det gør mest ondt på.

--
Martin L. Johansen
_____________________________

Fra : H;P

Dato : 18-11-02 23:05

Hejsa´ Rødder & Rød´inder

"Moller" skrev i en meddelelse

> Ja, i dag røg jeg i jorden med kærstens lækre RS 50 :(

Og der var noget om i lige havde fået den....... *Major Crap*

> en bilist, som drejer ud foran mig, så jeg må blokere bremsen, og derved
> skynder han sig at køre væk.

Klap Dyret & spænd Hjelmen.....Vi _ved_ det jo.......!!!!. Tåber der dukker
op fra en sidevej kan vi ligeså godt gør klar til at bremse eller undvige
(med fuld hane om det kan lade sig gi´ sig.......Om det er krig de vil
ha´....Krig skal de få !!!.)
Om jeg ikke har trænet katastrofeopbremsning 3 x på vej til og fra jobbet,
så skal der kryds i kalenderen . Enten sidder folk og sover bag rattet
eller osse køre de "chancen". Det er åbenbart helt op til folk i madkasserne
om vi skal komme helskindet hjem eller om vi lige skal en tur forbi
skadestuen eller Politi/forsikring.....men når gildet skal betales så kan de
løbe kan de .
7-9-13 så er det slut med knallen om 4-5 mdr, og de 3 af dem står hun stille
!.

Sure Minér herfra

H;P
--
http://Falken.farmands.Dk <A Ha....Nyt Domæne >
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310
>Add me on MSN messenger peter_falken@hotmail.com
(o: 300 Ccm & 2 Takter til TAK ! ! !

Fra : Hekto

Dato : 18-11-02 23:07

In article <arbhdv$116r$1@news.cybercity.dk>, news@NOSPAMmolnit.com
says...
> [...]
>
> Så pas på derude, for Bilisterne tænker med røven, og tror at pga. MC
> sæsonen er slut, så behøver de ikke at tage hensyn til køretøjer med kun 1

UUUUPSS! ... og så endda kærestens!!!

Burde du ikke vide bedre? Ikke for at gnide salt i såret ... men alt med
een forlygte må bestemt være en knallert, på denne årstid! ... set med
billistens øjne, altså!!
En meget stor del af alle uheld, er billister der bare køærer frem uden
at overholde vigepligten, enten i et venstresving, eller fra en sidevej.
Pas på dem! De ser sig ikke for, og det er dig der slår dig!!
--
/Hekto/Brian
Suzuki LS650 m. 1in1 & Kawasaki KR-1 m. 2in2 + KIPS

Fra : Moller

Dato : 18-11-02 23:42

> UUUUPSS! ... og så endda kærestens!!!

Tjaaa, skader er nu ik så slemme, men jo havde bare lånt den, fordi
MZ'en ik var kommet hjem.

> Burde du ikke vide bedre? Ikke for at gnide salt i såret ... men alt med
> een forlygte må bestemt være en knallert, på denne årstid! ... set med
> billistens øjne, altså!!

Efter at nu være på 5 vintersæson med MC... så ved jeg hva jeg kan
forvendte, men i dette tilfælde var jeg godt nede i hastighed og det hele,
da han kommer farende, så jeg vil på ingen måder sige at jeg ku ha forbedret
mig mere mod det... eneste jeg ærger mig over var at det ik først skete i
morgen, for så var det MZ det var sket med, og den havde jeg nok hoppede af
i stedet, så han ku blive topederet af 130Kg tyske jernbaneskinner.

> En meget stor del af alle uheld, er billister der bare køærer frem uden
> at overholde vigepligten, enten i et venstresving, eller fra en sidevej.
> Pas på dem! De ser sig ikke for, og det er dig der slår dig!!

Og de er pisse ligeglade når man ligger ned på vejen :( heldighvis har
jeg kunne rejse mig op efter alle mine styrt, men det pisser mig godt af at
det er kun 2 hjulet flinke mennesker som hjælper en.

Fra : Hekto

Dato : 19-11-02 00:16

In article <arbqce$1e24$1@news.cybercity.dk>, news@NOSPAMmolnit.com
says...
> Og de er pisse ligeglade når man ligger ned på vejen :( heldighvis har
> jeg kunne rejse mig op efter alle mine styrt, men det pisser mig godt af at
> det er kun 2 hjulet flinke mennesker som hjælper en.

Hamrende ærgreligt du ikke fik nummeret, så han kunne blive knaldet som
flugtbillist!.

Fra : Claus Rolsted

Dato : 22-11-02 17:21

Moller wrote:
> Hejsa,
> Ja, i dag røg jeg i jorden med kærstens lækre RS 50 :( alt sammen
> pga. en bilist, som drejer ud foran mig, så jeg må blokere bremsen,
> og derved skynder han sig at køre væk.

Neeej sikke en idiot!! Godt der ikke skete noget med dig.
Det er bl.a. derfor, jeg altid kører med langt lys på i dagstimerne. Plus at
være klar med hornet og bremserne....

--
mvh. Claus Rolsted
Honda CX 500 Standard, 1983 og