Må man gå i seng med en Zibro!
Fra : S.A

Dato : 18-11-02 18:50

Min svigerfar fraråder/nægter os at sove med vores zibro-ovn tændt om
natten. Han siger at den kan bruge al` den ilt der er i lokalet og
frembringe en kulilte-død ! Nu er jeg sgu blevet nervøs for at gå i
seng med Zibroen. Er han fuld af vrøvl den gamle svinger, eller må jeg
til nød give ham ret? Vores ovn er en Laser 156.

Venligst
Fam. S.A

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 18-11-02 21:31

> natten. Han siger at den kan bruge al` den ilt der er i lokalet og
> frembringe en kulilte-død ! Nu er jeg sgu blevet nervøs for at gå i
> seng med Zibroen.

Tja, om du ligefrem vil gå i seng med den
Vi brugte vores i gangen, og sov trygt og godt hver nat. Hvis I har den
stående i soveværelset, så sørg for at holde døren åben til de andre rum, og
hvis du virkelig er nervøs, så kan I jo åbne et vindue på meget lidt klem.

Mvh Maria

Fra : Brian Skaarup

Dato : 18-11-02 22:36

On Mon, 18 Nov 2002 21:31:17 +0100, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> wrote:

> [...]
I brugsvejlednngen på http://www.zibro.dk/sider/hent2.asp?id=3 står
der:
"Sluk ovnen før De forlader huset eller går i seng. Hvis De er
fraværende i længere tid (f.eks. ferie), skal stikket også tages ud af
stikkontakten."

Fra : Per H

Dato : 18-11-02 22:40

On Mon, 18 Nov 2002 18:49:48 +0100, S.A <s.a@e-mail.dk> skrev:

>seng med Zibroen. Er han fuld af vrøvl den gamle svinger, eller må jeg
>til nød give ham ret? Vores ovn er en Laser 156.

gå du roligt i seng med zibro.

Jeg har også en lazer, og brænder over om natten,i 2 år nu.

iøvrigt er der en sikring så ovnen slukker hvis konstateres iltmangel.

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 18-11-02 20:03

Jeg tror du må give den "gamle" ret, ved forbrænding bruges der jo ilt, og
der er jo også en form for "udstødning", det var nok bedre at han sov med
den, hvis han da har noget der er værd at arve

V.H. Thorleif

Fra : S.A

Dato : 19-11-02 14:43

Tak for alle indlæg.
Jeg blev lidt rådvild så jeg kontaktede Zibro i Haderslev. Her fortalte
man, at der ikke var nogen problemer med Zibro`en om natten, blot man
altid havde ventilation i huset. Problemet med kulilte, er hovedsaglig
ved gasvarmeovne.

Venligst
Fam. S.A