Hvordan ændres cursorens udseende?
Fra : Claus Bach Mogensen

Dato : 02-03-01 11:38

Jeg vil gerne ændre cursorens udseende fra en pil til en fodbold, men
hvordan gør jeg lige det?
Jeg har været på de forskellige javascript sites, men kun fundet scripts som
lader noget "forfølge" musen (f.eks. a magic wand).

VH.
Claus

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 02-03-01 11:54

Du gør det ikke med javascript, men derimod med CSS.

Jeg kan ikke lige huske koden, men jeg prøvede engang for et årstid siden og
dengang virkede det ikke, men det er jo langt tid siden!!

/Marten

Fra : Kenneth Rafn

Dato : 02-03-01 13:21

Du kan muligvis bruge dette:

a:active { color: #FBF8E2; text-decoration: none ; cursor: hand}

a:hover { cursor: hand; background-color: #993300; clear: none; float: none;
clip: rect( )}

a:link { color: #fbf8e2; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; cursor:
hand}

a:visited { color: #FBF8E2; text-decoration: none ; font-family: Arial,
Helvetica, sans-serif; cursor: hand}

Læg mærke til at jeg sætter hånd på i alle linjerne.

Du kan se det i funktion på www.randersts.dk

KR

Fra : Claus Bach Mogensen

Dato : 02-03-01 13:52

Jeg kan desværre ikke se noget i IE 5.0 andet end når jeg kører over links.
Har det noget at gøre med at der er tale om CSS?

Iøvrigt - hvordan ændrede jeg cursoren til en hånd - hvis nu det var det jeg
var interesseret i?

/Claus

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-03-01 17:15

Fri, 2 Mar 2001 13:52:10 +0100, skrev "Claus Bach Mogensen"
<claus@odderpro.dk>:

>Iøvrigt - hvordan ændrede jeg cursoren til en hånd - hvis nu det var det jeg
>var interesseret i?

I <head>:
<!--
body   {cursor: hand}

du kan selvfølgelig bruge en hvilken som helst tag, hvis det ikke skal
være på hele siden.

eller du kan gøre sådan i body

Virker ikke i Netscape 4.

Fut til news:dk.edb.internet.webdesign.html, da det ikke har noget med
clientside at gøre, men er html/css.
Dvs. svar herpå bliver bragt i HTML-gruppen.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Claus Schmidt

Dato : 02-03-01 22:29

"Claus Bach Mogensen" ::
> Jeg vil gerne ændre cursorens udseende fra en pil til en fodbold, men
> hvordan gør jeg lige det?

Med et lille program.

Se mit svar til ZippoZ i tråden "Markør" fra den 27-02-01 kl. 20:28
i gruppen news:dk.edb.internet.webdesign

--
[claus]

Fra : Ghashûl

Dato : 02-03-01 22:51

On Fri, 02 Mar 2001 21:29:20 GMT, "Claus Schmidt" <no@no.no> wrote:

>"Claus Bach Mogensen" ::
>
>Med et lille program.
>
>Se mit svar til ZippoZ i tråden "Markør" fra den 27-02-01 kl. 20:28
>i gruppen news:dk.edb.internet.webdesign

Nej, det er da 100% sikkert at skræmme sine besøgende væk på den
måde...

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7223629

Fra : Claus Schmidt

Dato : 02-03-01 22:56

"Ghashûl" ::

> Nej, det er da 100% sikkert at skræmme sine besøgende væk på den
> måde...

Jeg går ud fra at du har læst omtalte svar

Det underlige er, at da den kom frem for et års tid siden eller
måske to, så fik den temmelig meget *positiv* respons, men
det var jo også i USA - nogle gange er de skøre de amerikanere.

--
[claus]

Fra : Ghashûl

Dato : 02-03-01 23:00

On Fri, 02 Mar 2001 21:56:03 GMT, "Claus Schmidt" <no@no.no> wrote:

> [...]
>måske to, så fik den temmelig meget *positiv* respons, men
>det var jo også i USA - nogle gange er de skøre de amerikanere.

Hehe, nej det gjorde jeg faktisk ikke, dumme mig ;)
Jeg kan ikke udstå det program når det hopper op og beder mig
installere det.
IE burde have en funktion "never freak'n ask me again"