Dropdownmenu med links
Fra : Søren V. Lassen

Dato : 18-11-02 15:43

Hej

Jeg har på min side thallish.dk, indsat et JavaScript med en
mouseoverfunktion, og det virker som det skal... Nu vil jeg så
gerne have det sådan, at når man holder musen over, så dukker der
en liste af links op og når man så trækker musen væk er der kun
en "overskrift" på selve knappen.. Er der nogen der kan hjælpe
mig med hvordan dette an lade sig gøre?

mvh Søren

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 18-11-02 17:36

Søren V. Lassen <aquila@mail1.stofanet.dk> writes:

> [...]
> en liste af links op og når man så trækker musen væk er der kun
> en "overskrift" på selve knappen.. Er der nogen der kan hjælpe

Du kan prøve at kigge på <URL:http://www.infimum.dk/privat/overmenu.html>
(den bruger dine billeder som eksempel).

På thallish.dk skifter du et image ud. Det er lidt sværere at håndtere
når der skal stå tekst over, så jeg bruger billederne som
baggrundsbillede istedet. Når man mouseover'er på knappen skiftes
højden af blokken, baggrundsbilledet skiftes (tager lidt tid første
gang, man kan bruge de sædvanlige metoder til at precache billedet),
og en blok med links gøres synlig (jeg bruger display:none til
at gøre dem usynlige, man kunne sikkert også bruge visibility:hidden).

Det er faktisk muligt at gøre det hele med CSS, helt uden javascript,
det er desværre kun Mozilla der kan finde ud af at vise det rigtigt.
Hvis man har Mozilla (eller Phoenix eller Netscape 7 eller en af de andre
der bruger samme renderer), så kig på
<URL:http://www.infimum.dk/privat/overmenu2.html>

Håber det hjælper.
/L

Fra : Søren V. Lassen

Dato : 18-11-02 21:52

Lasse Reichstein Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
> det er desværre kun Mozilla der kan finde ud af at vise det rigtigt.
> Hvis man har Mozilla (eller Phoenix eller Netscape 7 eller en af de andre

Det gør det... Mange tak