JavaScript og css ...
Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 18-11-02 15:07

CSS/JavaScript:

Er der en måde, hvor du kan få JavaScript og CSS til at "snakke"
sammen ?

Fx. skal en knap have en class, lad os sige ".style1", og
onMouseover skal den have ".style2".
Jeg er ikke interesseret i at definere de enkelte elementer i
disse classes hvis det er muligt at undgå, så mit spørgsmål
lyder:
Hvad er syntaksen for at få adgang til et elements
class-egenskaber ?

MVH Juke

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Schulz

Dato : 18-11-02 15:15

On Mon, 18 Nov 2002 14:07:13 +0000 (UTC)
Jonas Schmeltz Aaberg <julledyret@e-mail.dk> wrote:
> [...]
> lyder:
> Hvad er syntaksen for at få adgang til et elements

dit element skal have et navn (name="foo") og så kan du ellers ændre
dets style vha.

document.foo.style=''

Fra : Chrisser

Dato : 18-11-02 15:23

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse

> dit element skal have et navn (name="foo") og så kan du ellers ændre
> dets style vha.
>
> document.foo.style=''

Eller måske mere korret, når vi nu er ovre i noget der ligner DHTML:

var fooObjref = document.getElementById("foo");

Herefter kan eksempelvis css-egenskaber ændres ved at sige:

fooObjref .style ="position:absolute; visibility:hidden; " // eller hvad du
nu vil

eller den korte:
document.getElementById("foo").style ="position:absolute;
visibility:hidden;"

Meget mere om det kan du finde via Stig Nygaards side:
http://www.rockland.dk/stig/upghtml.html
- hvor der er en masse gode links til DHTML

PS: getElementById virker i de fleste browsere (ex. både NN og IE minus 4.0
ved begge)

Chrisser

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 18-11-02 16:27