Opklaring af javascript fejl?
Fra : Anne Petersen

Dato : 18-11-02 11:26

Min veninde har denne side:
http://www.megspace.com/entertainment/byronmann/Mann.htm

Jeg foreslog hende at fjerne teksten nederst der ruller - mange
(inklusive mig) kan godt lide at kunne se urler i den linie i
stedet.

Hun siger at siden giver fejl, og at hun derfor skjuler
fejlmeddelelsen med den rullende tekst.
Hun siger også der ikke er fejl på siden - men den køber jeg
ikke.
Jeg få i hvert fald jævnligt besked om at der opstod en fejl på
siden

Jeg gætter på det er en javascript fejl - hvordan løser man sådan
en ? De scripts hun bruger er ikke nogen hun selv har lavet. Vil
der stå i hendes log hvilket af dem der fejler?
Spørgsmålet er så om hun overhovedet har en log når siderne
ligger på sådan et gratis-sted.

PFT
Anne

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-11-02 11:42

Anne Petersen skrev:

> Min veninde har denne side:
> http://www.megspace.com/entertainment/byronmann/Mann.htm

> Hun siger at siden giver fejl, og at hun derfor skjuler
> fejlmeddelelsen med den rullende tekst.

Siden giver fejl - og de bliver ikke skjult med rullende tekst hvis
man har scriptfejlfinding slået til.

> Hun siger også der ikke er fejl på siden - men den køber jeg
> ikke.

Hun siger at siden giver fejl, men at der ikke er fejl på siden?
Smid siden til validering på <http://validator.w3.org/> og find ud
af hvor mange fejl der er (det er ikke få).

> Jeg gætter på det er en javascript fejl - hvordan løser man sådan
> en ?

Der er også javascriptfejl. Hvis hun slår scriptfejlfinding til
(fjern hakket i "Deaktiver scriptfejlfinding" under avancerede
internetindstillinger) viser IE en fejlmeddelelse for hver
javascriptfejl. Jeg fik tre-fire gange "Tegnet ')' var ventet" -
første gang på linje 183.

> De scripts hun bruger er ikke nogen hun selv har lavet. Vil
> der stå i hendes log hvilket af dem der fejler?

Nej - javascript afvikles på klienten, så eventuelle fejl kan ikke
ses i en weblog.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Anne Petersen

Dato : 18-11-02 16:11

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Hun siger at siden giver fejl, men at der ikke er fejl på siden?
> Smid siden til validering på <http://validator.w3.org/> og find ud
> af hvor mange fejl der er (det er ikke få).

Jeg formoder du angav doc-typen som html 4.0 transitional?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-11-02 16:31

Anne Petersen skrev:

> Jeg formoder du angav doc-typen som html 4.0 transitional?

Ja. Enhver anden doctype ville formentlig give flere fejl.
--
Jens Gyldenkærne Clausen