Undgå genindlæsning af javascript, der går~
Fra : Peter Westh

Dato : 19-01-01 12:51

Jeg har en site, hvor der er to javascripts som går igen på alle sider. De
kaldes som følger i headeren:

<script language="JavaScript"
src="http://www.hum.ku.dk/historie/_javascripts/navcond.js">
<script language="JavaScript1.2"
src="http://www.hum.ku.dk/historie/_javascripts/slide1.js">

etc.

Mit spørgsmål går på, om der en måde at sørge for, at disse scripts bliver i
hukommelsen, således at de ikke skal genindlæses hver gang en klient klikker
sig fra en side til en anden.

MVH

Peter Westh
stud.mag., IT-assistent
edbhist@hum.ku.dk
www.hum.ku.dk/historie

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 19-01-01 17:48

Du kan lave et frameset hvor scriptet ligger. Så kalder du det med
"parent.minFunktion()"

/Marten

PS. så skal du selvfølgelig holde dig fra target="_top"

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-01-01 19:02

Det sørger Browseren automatisk for.

Fra : Peter Westh

Dato : 22-01-01 13:12

Det troede jeg også, men nej.

Se selv: www.hum.ku.dk/historie

MVH

Peter

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-01-01 21:13

Jeg fandt dem da godt nok min cache.
Jeg ser at den aktiverer på cellekanten. Det bør være på selve teksten
i stedet, da det er den folk vil sigte efter.

Fra : SoulMate

Dato : 22-01-01 21:26

det er meget godt du er MVP og det hele - hvornår lærer du at quote ?

Fra : Peter Westh

Dato : 22-01-01 22:50

> Jeg ser at den aktiverer på cellekanten. Det bør være på selve teksten
> i stedet, da det er den folk vil sigte efter.

Du mener i drop-down menuen? Jeg har bemærket det samme, men ikke fundet en
måde at fixe det på. Sådan er det når man bruger javascripts som andre har
forfattet (i dette tilfælde går all credits til www.brainjar.com )

Det kan godt være, disse scripts gemmer sig i cachen - men hvorfor er der så
den samme forsinkelse (5-15 sek afhængig af forbindelse og RAM) på alle
sider? Den er der ikke, når man bruger tilbageknappen (og altså indlæse
siderne fra cachen, presumably)

Iøvrigt synes jeg efterhånden at det er dårlig netikette at kommentere
andres manglende netikette. Langt de fleste off-topoc diskussioner hidrører
fra sådanne kommentarer.

MVH

Peter

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-01-01 05:44

Jeg bemærkede ikke nogen forsinkelse men jeg har også ADSL.
Et nærmere studie af Scriptet vil måske afsløre det.