Juleklip for 2-3 årige?
Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 17-11-02 22:34

Julen er jo på vej. Dejlig, lys og varm.

Mine døtre på 5 og 2 år har et par veninder på 5 og 3 år. Den sidste
dag i november, skal de trille havregrynskugler sammen med venindernes
mor (jeg glæder mig til synet af den yngste, som er en rigtig lille
"undersøger", når de er færdige

Jeg forestiller mig så at invitere på juleklip 14 dage senere. Og her
kunne jeg så bruge et par ideer. De to store kommer sikkert på nogle
selv. Men hvad vil vække jubel og være muligt at lave af julepynt for
de to mindste på 2 og 3 år?

Ideer modtages med kyshånd.

Hjerteligst
Dorte

Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 18-11-02 12:17

Dorte R.M. Hansen <dot.ringholm@get2net.dk> wrote in

> [...]
> kunne jeg så bruge et par ideer. De to store kommer sikkert på nogle
> selv. Men hvad vil vække jubel og være muligt at lave af julepynt for

Hm.. Nu er jeg måske ikke lige helt med på hvad en 2-3 årig kan, men hvad
med musetrapper og guilander?

Du skal bare have skåret strimlerne ud på forhånd.
--ingermarie

Fra : PH

Dato : 18-11-02 13:21

Min datter er vild med at sidde og lime små farved konfettier på pap, så man
kunne jo lave julekort med kulørt karton og så købe nogle af disse små
udstandsede engle, stjerner, hjerter etc. i guld og sølv, og så lade dem
lime dem på kortene.

Pia

Fra : JØRGEN ANDERSEN

Dato : 18-11-02 19:30

Hejsa!

Sidste år klippede jeg kræmmerhuse og hjerter ud i hvid karton. Inden
kræmmerhusene blev limet sammen, lod jeg vores dreng male på dem. Brug
"julefarver" så de machter det andet julepynt. De blev limet sammen og hank
på, flotte til juletræet. Hjertene fik en snor og så var de også fine til
juletræet. Min brugte tusser, men vandfarve (helt enkelt vis) var nok heller
ikke en dårlig ide.

Husk det med "julefarver" hvis man ikke lige synes om næsten sorte hjerter,
nemlig min søns ynglings farve.....

MVH

Conny

Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 18-11-02 23:10

"JØRGEN ANDERSEN" <j.and@get2net.dk> wrote in

> [...]
>
> Husk det med "julefarver" hvis man ikke lige synes om næsten sorte
> hjerter, nemlig min søns ynglings farve.....

Minder mig om at man kan få sådan nogle plastik-plader med en masse små
"stikker" på. Det er så meningen at man skal putte farvede plastik-perler
på stikkerne og på den måde lave et billede. Derefter stryges perlerne
(vistnok med noget over så plastikken ikke hænger fast i strygejernet) og
der sættes en snor i. Så kan den hænges op.

Det kommer sikkert ikke til at ligne noget, men det er ret sjovt.

--ingermarie

Fra : Birdy

Dato : 18-11-02 21:49

> Julen er jo på vej. Dejlig, lys og varm.
Men hvad vil vække jubel og være muligt at lave af julepynt for
> de to mindste på 2 og 3 år?
> Ideer modtages med kyshånd.<<<<<<<<<<

Børn i den alder vil elske at klippe julenisser og andet juletingeltangel ud
af reklamer og så lime....lime...og...... lime .... alle disse udklip fast
til papir.....vupit en kartonramme omkring og I har julekort eller billeder
til væggen!
Tynde limstifter er ok....men ellers så bruge en lille bøtte og tynde
pensler til flydende og børnevenlig lim.

Birdy

Fra : Marianne Larsen

Dato : 19-11-02 15:21

Gå ud i Skoven og hent nogle visne blade. Sæt dem på en ståltråd og form den
bagefter til en krans. Det kan selv små fingre klare og ungerne elsker at
komme ud og finde det, de skal bruge. Kransene bliver flotte med en rød
sløjfe og evt. lidt guldspray.

Mange hilsener fra Marianne

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 20-11-02 21:13

On Sun, 17 Nov 2002 22:33:49 +0100, Dorte R.M. Hansen
<dot.ringholm@get2net.dk> wrote:

>Ideer modtages med kyshånd.

Tusind tak for guldkornene allesammen!

Hjerteligst