Hvilken bog ?
Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 17-11-02 22:04

Hejsa NG

Jeg skal (endelig) til at sætte min egen server op med
linux, apache, mysql, mail osv.
I den forbindelse leder jeg efter en bog, der omhandler
mest muligt, på et begynder nivea, findes det og hvad kan
I anbefale ?

Emner den gerne må omhandle:
Linux i almindelighed
apache (helst 2.0)
mysql / postgresql
et eller andet mail ting
et eller andet ftp ting
et eller andet ssh

Ikke en bibel, men korte indtroduktioner.

Håber nogen kan hjælpe

Med venlig hilsen
Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 17-11-02 22:18

Den Sun, 17 Nov 2002 22:03:35 +0100 skrev rofe@mailme.dk:
> [...]
>I den forbindelse leder jeg efter en bog, der omhandler
>mest muligt, på et begynder nivea, findes det og hvad kan

Hvorfor 2.0? Som begynder tror jeg du vil have mere ud af at starte
med en gennemtestet version. Der er mange flere der bruger Apache 1.3,
så du vil kunne få meget mere hjælp til den version. Og hvis du en
dag finder på at køre php eller lignende, risikerer du at få store
problemer med moduler til Apache 2.0, mange af de eksisterende
moduler er endnu ikke klar i en version der virker med Apache 2.0.

(og så er der jo lige det med at det nye i Apache 2.0 er at den også
er hurtig på NT, da den bruger threads i stedet for kun at bruge
processer, fordi NT er langsom til at oprette processer).

Mvh
Kent
--
"A computer is a state machine.
Threads are for people who can't program state machines."

Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 18-11-02 23:10

> Hvorfor 2.0? Som begynder tror jeg du vil have mere ud af at starte

Jeg har et eller andet med at jeg SKAL have det nyeste
Hænger nok lidt sammen med at jeg ikke først gider at lære
Apache 1.3x og bagefter Apache 2.0, så kan man lige så
godt lære 2.0 med det samme.

Men du har selvfølgelig ret omkring PHP på Apache 2.0,
så jeg kan jo blive nødt til at bruge 1.3x

/Ronni

Fra : Bo Simonsen

Dato : 17-11-02 23:16

Hello rofe.

17 Nov 02 21:03, you wrote to all:

r> I den forbindelse leder jeg efter en bog, der omhandler
r> mest muligt, p† et begynder nivea, findes det og hvad kan
r> I anbefale ?

r> Emner den gerne m† omhandle:
r> Linux i almindelighed
r> apache (helst 2.0)
r> mysql / postgresql
r> et eller andet mail ting
r> et eller andet ftp ting
r> et eller andet ssh

Paa sslugs hjemmeside finder du en del boeger der omhandler, det du skriver
ovenfor. De er skrevet paa dansk, der mener jeg at en person der ikke har
rodet med linux foer ville kunne forstaa det.

Her er adressen til boegerne.

http://www.sslug.dk/linuxbog

Endvidere vil du ogsaa kunne faa gavn af "The Linux Documentation Project",
som du finder paa denne url.

http://www.sunsite.dk/ldp

God fornoejelse.

Bo

Fra : Gunner Poulsen

Dato : 18-11-02 15:58

rofe@mailme.dk skrev:
> [...]
> I den forbindelse leder jeg efter en bog, der omhandler
> mest muligt, på et begynder nivea, findes det og hvad kan

Se http://www.gnuskole.dk/index.php?ID=28&lang=da

Gunner.