SQL hjælp til nybegynder
Fra : Michael Arildsen

Dato : 17-11-02 16:31

Hej

Jeg er ny inden for SQL og har et problem som sikkert er såre
simpelt, men jeg er bare kørt fast.Jeg prøver at forklare og
håber I forstår hvad jeg mener:

Jeg oprette en ny record(hedder det ikke det?) i min database med
denne sætning :

SQL = "Insert into Images (Img_name, Uploader) values('" &
filename & "','" & strUploader & "')"
Conn.Execute(SQL)

og det virker fint, men hvordan finder jeg ud af hvilket ID den
nye
record har? Jeg har forsøgt mig med følgende:

SQL = "SELECT Img_ID FROM Images WHERE Image_name ='" & filename
& "' AND Uploader ='" & strUploader & "'"
Set rs = Conn.Execute(SQL)

men kan ikke få det til at virke og får denne fejlmeddelse:

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E10)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er for få
parametre. Der var ventet 1.

Nogen der kan hjælpe? På forhånd tak...

Mvh M.Arildsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 17-11-02 19:26

Michael Arildsen escribió / skrev

> SQL = "SELECT Img_ID FROM Images WHERE Image_name ='" & filename
> & "' AND Uploader ='" & strUploader & "'"
> Set rs = Conn.Execute(SQL)

udskriv din SQL sætning med response.write(SQL) og prøv at køre den
dirrekte i Access. Det er meget sandsynligt at du har skrevet et
feltnavn forkert.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Michael Arildsen

Dato : 17-11-02 20:46

> Det er meget sandsynligt at du har skrevet et
> feltnavn forkert.

DOH!!! Ja, hvor blind har man lov at være....

Image_name skal selfølgelig være Img_name

Tak for hjælpen