Datoer igen
Fra : Jan Bang Madsen

Dato : 17-11-02 14:31

Hej

Jeg har et problemmer med dato igen. I en af første sider sætter jeh
Session("Dato") = Date(). Det går fint. Men når jeg prøver med at sætte den
til en bestemt dato, kommer den og sige Typer stemmer ikke overens:
'[string: "30-11-2002"]'

Jeg har også prøver med #, men kan ikke få det til at virke. Er der en der
kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen

Jan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-11-02 21:18

Jan Bang Madsen skrev:

> [...]
> prøver med at sætte den til en bestemt dato, kommer den og
> sige Typer stemmer ikke overens: '[string: "30-11-2002"]'

Prøv med Session("Dato") = Dateserial(2002, 11, 30) - forudsat at
du benytter vb som sprog.

> Jeg har også prøver med #, men kan ikke få det til at virke.

# som datoafgrænser hører vist kun hjemme i Access.

Se i øvrigt også <http://www.asp-faq.dk/article/?id=41> - hvis
ovenstående ikke virker skal du sende lidt kode med.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Jakob Andersen

Dato : 17-11-02 23:25

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote
> # som datoafgrænser hører vist kun hjemme i Access.

Nej faktisk ikke. Det virker fint med # udenom datoer i VBScript, dog er det
svjv en udokumenteret feature.

--
Jakob Andersen

Fra : Jan Bang Madsen

Dato : 18-11-02 15:45

> Jan Bang Madsen skrev:

Hej Jens

Tak for dit svar. Jeg skal prøve beskrive det nærmer

Fejlen står i denne linie

Session("d") = Session("d") + 1

Den kommer ikke hvis jeg går en efter minlogon sige Hvor jeg har en

Session("d") = Date()

Men på en af de andre sider hvor man vælgen en dato ud fra en Kalender har
jeg sat en

Session("d") = Dat

Hvor Dat er sat til den dato kalenderen finder

Så kommer er den fejl

Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl (0x800A000D)
Typer stemmer ikke overens: '[string: "22-11-2002"]'

Med venlig hilsen

Jan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-11-02 16:10

Jan Bang Madsen skrev:

> Fejlen står i denne linie
>
> Session("d") = Session("d") + 1

O.k.

> Session("d") = Dat
>
> Hvor Dat er sat til den dato kalenderen finder

Hvordan ser den dato så ud? Forudsat at datoen ellers kommer i en
format der kan forstås af vbscript kan du klare det med at
typecaste din variabel:

Session("d") = CDate(Dat)

Afhængig af hvordan din kalenderselect ser ud kan det være lettere
/ sikrere at benytte dateserial som jeg beskrev før.
--
Jens Gyldenkærne Clausen