Filoverførsel via USB??
Fra : Henrik Vest

Dato : 02-03-01 09:33

Hej

Kan man egentlig forbinde to PC'er via USB portene og foretage filoverførsel
via dette (evt. som et slags mininetværk) ??

Hvis ja, hvordan ??

Mvh

Henrik V

hallo_derude@hotmail.com

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-03-01 09:44

"Henrik Vest" <hallo_derude@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan man egentlig forbinde to PC'er via USB portene og foretage
filoverførsel
> via dette (evt. som et slags mininetværk) ??

Ja, det kan du via et USB-overførselskabel
Det kan købes i fx Zitech til et par hundrede kroner.
Hvis du har mulighed for det vil 2 netkort og et krydset kabel dog være både
hurtigere, bedre og mere nyttigt.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Izeqb

Dato : 02-03-01 13:09

> [...]
> Det kan købes i fx Zitech til et par hundrede kroner.
> Hvis du har mulighed for det vil 2 netkort og et krydset kabel dog være

Nåh ja, selvfølgelig, men som en nødløsning er det da meget smart...vidste
iøvrigt ikke at det kunne lade sig gøre
Skal man have et kabel der er flat i begge ender?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-03-01 13:59

"Izeqb" <izeqb@secret.dk> skrev i en meddelelse
> Nåh ja, selvfølgelig, men som en nødløsning er det da meget smart.

Ja, det er ganske fint i en snæver vending. Har et liggende i min notebook
taske og den har ofte været nyttig.

> Skal man have et kabel der er flat i begge ender?

Ja, og der er noget elektronik på midten (på mit)

Fra : Henrik Vest

Dato : 02-03-01 16:58

> [...]
> Det kan købes i fx Zitech til et par hundrede kroner.
> Hvis du har mulighed for det vil 2 netkort og et krydset kabel dog være

Det er netop mellem en bærbar og en stationær at det skal bruges.
Jeg formoder at det med netkortet er udelukket ....

skal der bruges noget specielt software eller kommer den anden maskine til
at fungere
som en "virtuel" hardisk ??

mvh
Henrik V

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-03-01 17:42

> Det er netop mellem en bærbar og en stationær at det skal bruges.
> Jeg formoder at det med netkortet er udelukket ....

Det er det ikke, men USB-kablet er ganske rigtigt væsentligt billigere.

> skal der bruges noget specielt software eller kommer den anden maskine til
> at fungere som en "virtuel" hardisk ??

Det kabel jeg har har sit eget explorer-agtige overførselsprogram.
Et kabel der opfører sig som virtuelle harddiske på computerne ville
unægteligt være smart.