TDC Netexpress Identd - kan ikke få det ti~
Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-11-02 04:33

Jeg bruger mIRC en del efterhånden og er blevet træt af at det tager
lang tid at logge på en IRC server.

Et par af mine kammerater har CC, og de har blot skullet åbne den
relevante identd port i routeren for at det virkede, og samtidig lade
være med at afvise trafik på den port (siger sikkert sig selv, men
det har jeg selv haft problemer med en gang .

På min TDC forbindelse har jeg en Longshine router - som nok ikke er af
samme kvalitet som en Cisco router - men den plejer at kunne virke,
hvis man pusler lidt om den :).

1. Jeg har prøvet at åbne for den pågældende WAN port i TCP mode.
2. I local server mode har jeg tilføjet den WAN port og forwardet den
til samme port på min mirc maskine. (mirc's identd server er
konfigureret til samme port)
3. Jeg har prøvet at vælge en port over 10000, og indstillet router og
mirc til det.

Ingen af delene har hjulpet - jeg kan ikke bruge identd med min TDC
forbindelse og Longshine router.

Er der nogen herinde med TDC forbindelse der kan sige mig om det virker
for dem?
Og endnu bedre er der nogen med en TDC forbindelse og en Longshine
router der kan sige mig om det virker for dem :)

På forhånd tak
Flemming

PS: Jeg ved godt dette grænser til at høre hjemme i netværk hierarkiet,
men jeg ville lige tjekke at det ikke er TDC der er problemet inden jeg
stiller spørgsmålet derinde.

PPS: Mine opsætning er præcis den samme som de to jeg kender hos
Cybercity - deres virker - min gør ikke, derfor mistænker jeg TDC for
være synderen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-11-02 05:25

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev :

>PS: Jeg ved godt dette grænser til at høre hjemme i netværk hierarkiet,
>men jeg ville lige tjekke at det ikke er TDC der er problemet inden jeg
>stiller spørgsmålet derinde.

Eller endnu bedre i news:tele.internet.adsl.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-11-02 14:33

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote in

> Eller endnu bedre i news:tele.internet.adsl.

god ide - den havde jeg ikke lige overvejet.

Tak

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-11-02 13:14

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en
meddelelse news:Xns92C82E5565073joenssoncsaucdk@130.225.247.90...
> [...]
hierarkiet,
> men jeg ville lige tjekke at det ikke er TDC der er problemet inden

Der er kun spærret for indgående trafik på tcp/25 og tcp/119

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-11-02 14:34

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in

> [...]
> hierarkiet,
> jeg
>
> Der er kun spærret for indgående trafik på tcp/25 og tcp/119

ok, tak - så må det være noget med min routers opsætning eller formåen.

Mvh
Flemming