Paroc, glasuld, rockwool hvad er best ?
Fra : Kenneth G

Dato : 16-11-02 01:22

Hej NG

Jeg ved godt at A bats fra rockwool er nemme at arbejde med og silk bats
næsten ikke krasser, men glasuld er billiger og den rød og hvid stribet
paroc er den billigst.

måske kan det betale sig at kombinere to uden på hinanden ?

jeg skal bruge 250 mm på ca. 90 m2. Hvad med 100 mm paroc og 150 mm A bats ?

Hilsen Kenneth

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 16-11-02 08:34

Kenneth G wrote:
> Hej NG
>
> Jeg ved godt at A bats fra rockwool er nemme at arbejde med og silk
> bats næsten ikke krasser, men glasuld er billiger og den rød og hvid
> stribet paroc er den billigst.

Hej Kenneth

Du skriver ikke hvad det er du skal isolere, men hvis det er et loft, ville
jeg helt sikkert bruge papiruld. Efter min mening kan det konkurrere på alle
områder.

MVH
Ebbe

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 19-11-02 21:42

Ebbe Rasmussen wrote:

> Du skriver ikke hvad det er du skal isolere, men hvis det er et loft, ville
> jeg helt sikkert bruge papiruld. Efter min mening kan det konkurrere på alle
> områder.

Har du prøvet at gøre papiruld vådt?

Fra : Bachelor

Dato : 17-11-02 23:07

"Kenneth G" <kenneth@venlig.dk> wrote in
news:3dd58fa1$0$801$d40e179e@nntp03.dk.telia.net:noget der ligner dette

> [...]
>
> måske kan det betale sig at kombinere to uden på hinanden ?
>

> jeg skal bruge 250 mm på ca. 90 m2. Hvad med 100 mm paroc og 150 mm A

Kort : Hvis dine isoleringsmaterialer har samme isoleringsevne
(lambdaklasse 36, 39 ,42 laveste tal bedst ) får du samme isolering
uanset produkt, forudsat at produktetet overholder kravene, som kontrolleres
at VIK (varmeisoleringskontrollen)
Når du siger A-Batts fra Rockwoll snakker vi klasse 39, men mange
lavprisprodukter er klasse 42 (Handy-Batts) og mange er ikke VIK-godkendt.
Bruger du "ikke godkente" produkter skal du bruge 25% mere for at
kompensere for afvigelser i isoleringsevne. Sidst men ikke mindst
kan de billige produkter svinge meget i kvalitet på både den ene
og anden måde.