Hvilken havebog?
Fra : Søren Rohde

Dato : 15-11-02 21:07

Hej,

I haven udenfor vores nye hus er der en masse træer og buske, som skal
passes. Men jeg ved ikke ret meget om beskæring og vedligeholdelse, så jeg
vil anskaffe mig en bog der kan fortælle alt om planterne og hvornår man bør
gøre hvad - og hvordan. Jeg regner med sådan noget på en 500 sider eller
mere.

Hvilken bog (om nogen) kan klare denne opgave?

--
Mvh. Søren Rohde, Brabrand

Altid noget til salg på hjemmesiden:
http://home1.stofanet.dk/fam_rohde/

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 15-11-02 21:44

On Fri, 15 Nov 2002 21:07:20 +0100, "Søren Rohde"
<fam_rohdeHUND@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>mere.
>
>Hvilken bog (om nogen) kan klare denne opgave?

De fleste nyere generelle havebøger kan formentlig løse opgaven. Jeg har
selv smigkigget lidt i Politikens Havebog, som ser ret fin ud. Også
Gyldendals Havebog har jeg haft lejlighed til at smugkigge i. Den er
lidt større end Politikens, og den har nogle ret gode billeder. Men
Gyldendals er en engelsk bog som er oversat og bearbejdet til danske
forhold. Politikens er skrevet af danskere.

Så selv om Gyldendals er fin så kan man nok opleve omtale af f.eks
planter deri som ikke er almindelige i danmark. Og selv ville jeg nok
også foretrække en bog skrevet af danskere.

Og lidt mere konkrete spørgsmål kan du jo altid smide her i gruppen

http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre

Fra : Astrid nielsen

Dato : 15-11-02 22:46

Nu er "alt om planter" jo nok mere end selv en bog på 100 sider kan rumme,
men en rigtig god all-roundbog er Politikens havebog. Så er man godt hjulpet
et langt stykke hen ad vejen.
Hvis I lige er flyttet ind i jeres nye hus, så vent dog med at lave de store
forandringer til I har set, hvad forår og sommer bringer frem i haven. Måske
er der langt mere spændende planter end efteråret lader ane.

God fornøjelse.
Astrid Vest

Fra : Søren Rohde

Dato : 18-11-02 18:25

"Astrid nielsen" <astrid.vest@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Måske
> er der langt mere spændende planter end efteråret lader ane.

Det er prøcis et år siden vi flyttede ind, så vi har set hvad der er i
haven. Og netop fordi jeg sidste år foreslog fruen at vi ventede med (slap
for) at grave/beskære så ser haven idag noget vild ud. Jeg har dog satset på
at træerne nok skal overleve, og har klippet dem tæt (ellers var de væltet).

Fra : Finn

Dato : 16-11-02 06:16

> [...]
bør
> gøre hvad - og hvordan. Jeg regner med sådan noget på en 500 sider eller

Tramp en tur på biblioteket og blad havebøgerne i gennem så finder
du nemt den der passer til dig og kan så købe den i nærmeste boghandel.

Finn

Fra : Søren Rohde

Dato : 18-11-02 18:23

"Finn" <jerseycowdk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Tramp en tur på biblioteket og blad havebøgerne i gennem så finder
> du nemt den der passer til dig og kan så købe den i nærmeste boghandel.

Biblioteket, eeh? Dem havde jeg helt glemt - den prøver jeg, det var da en
god idé.