Hvordan finder man lekage i 10 rækkehuse ?
Fra : Morten Juel

Dato : 15-11-02 16:53

Hejsa Alle

Vores viceværter har fundet ud af at der er lekage, i vores fyr, vi bor i
ungdomsboliger, så der er ca 5 på hver side af fyret, nu på Tirsdag vil de
finde lekagen, men hvorn hulen gør man det når der ikke åbenlyst kommer vand
ud ? De har konstateret at der er lekage på hver side af fyret !
Jeg er fuldstændig blank, så derfor blev jeg jo lige nyskerrig, her her en
der ved hvordan hulen man gør det ??

Morten **som gerne vil kende finden !**
Golf II GTI --- http://golf2.dk
DR350SET - http://StarChild.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Gert

Dato : 15-11-02 17:50

"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> ud ? De har konstateret at der er lekage på hver side af fyret !
> Jeg er fuldstændig blank, så derfor blev jeg jo lige nyskerrig, her her en

Hejsa

hmm tjaaee, jeg gætter på at metoden man anvender er næsten den samme som
ved lækage søgning på vandforsyning.
og det her jeg da prøvet nogle gange.

som udgangs punkt starter man med at lukke af ved de enkelte forbrugere for
så at kunne se om der forsvinder vand,
hvis dette ikke viser resultat, går man videre til punkt 2, som består i at
lytte sig frem, med en jord mikrofon
(et MEGET følsomt lytte instrument)
det vi anvender kan bruges på 2 måder,
1 ved at sætte et lyttehoved på en stop hane ,
2 ved at sætte en slags "kop" på
som anvendes direkte på jord mm (denne er dog ikke så god da den er meget
følsom over for biler fugle og andet støj)
det fortager man så på alle stop haner.

en lækage har lyder på samme måde som hvis du lytter på et vandrør når en
vandhane er åben, det er næsten samme susen.
man kan også få nogle smarte instrumenter som skulle kunne fortælle inden
for ½m hvor hullet er,
men jeg har ikke kunne finde en læk med et sådan.
det har jeg til gænggæld kunne med Jord Mikrofonen.

men det er mit bud på hvordan det måske kommer til at foregå, det hele er
self. afhængig af hvor meget vand der forsvinder?
hvis det er meget små mænger kan det godt være en hård nød at knække.

Med Venlig Hilsen
Gert Ringholm Møller
http://www.lynghoy.dk

Fra : Morten Juel

Dato : 15-11-02 17:59

Hejsa Gert

Mange tak for oplysningen, jeg hader at gå rundt og ligne et ?
Men tror du virkeligt at de har stophane for hver bolig ? sådan en har jeg
skutte set nogle steder !

Morten

Fra : Gert

Dato : 15-11-02 18:12

> Hejsa Gert
>
> Mange tak for oplysningen, jeg hader at gå rundt og ligne et ?
> Men tror du virkeligt at de har stophane for hver bolig ? sådan en har jeg
> skutte set nogle steder !

Hej Morten

DVSL

hmm et eller andet må de ha, om ik andet så en hane inde i selve huset,
ellers er det jo en bekostelig erfære hvis der skal skiftes en radiator
eller andet , og alt vandet skal tømmes af.
så mon ik der sidder noget gemt et eller andet sted, i en krybe kælder eller
lign

Med Venlig Hilsen
Gert Ringholm Møller
http://www.lynghoy.dk

Fra : Morten Juel

Dato : 15-11-02 18:47

> DVSL
nej det var ej, jeg fik ro i sjælen

> [...]
> eller andet , og alt vandet skal tømmes af.
> så mon ik der sidder noget gemt et eller andet sted, i en krybe kælder
tjaa jeg har nu luret alle steder

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 15-11-02 21:50

"Gert" <GRM@c.dk> wrote in message

---SNIP LANG HISTORIE---

Det er skam ganske simpelt nutildags, man bruger bare et infrarød kamera til
at finde ud af hvor det sker præcist.

\MK

Fra : Gert

Dato : 15-11-02 23:30

"Morten Klostergaard" <Mortenklostergaard@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Gert" <GRM@c.dk> wrote in message
> >

> ---SNIP LANG HISTORIE---
> >

> Det er skam ganske simpelt nutildags,

ehem du får det jeg beskrev til at lyde gammeldaws

> man bruger bare et infrarød kamera til
> at finde ud af hvor det sker præcist.

men self. det havde jeg slet ik bevæget mine tanker hen i nærheden af,
det jeg beskrev er for vandforsyning, og der er et IR kamera ik meget
bevendt,
desvære, det kunne nemlig ha sparet mig for mange mistænkelige blikke og
bemærkninger,
da jeg traskede fra stophane til stophane i Ullerød
og så måske ik aligevel folk vil nok næppe tage pænere imod en bil med et
kamera .

Med Venlig Hilsen
Gert Ringholm Møller
http://www.lynghoy.dk

Fra : Steen Andersen

Dato : 15-11-02 23:41

>Det er skam ganske simpelt nutildags, man bruger bare et infrarød kamera
til
>at finde ud af hvor det sker præcist.

En gang brugte man at tilsætte lidt af en radioaktiv væske i vandet, og
lækagen kunne så spores med en Geigertæller. Bruges den metode ikke mere?

Sådan gjorde min far ofte da han arbejdede som "bliktud".

-Steen

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 16-11-02 09:47

"Steen Andersen" <duebjerg@ingenspammail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> lækagen kunne så spores med en Geigertæller. Bruges den metode ikke mere?
>
> Sådan gjorde min far ofte da han arbejdede som "bliktud".

Tja, men så må man ikke opholde sig i huset der har utætheden i 10 dage, så
vidt jeg husker.

\MK

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 17-11-02 01:54

Steen Andersen wrote:
> En gang brugte man at tilsætte lidt af en radioaktiv væske i vandet,
> og lækagen kunne så spores med en Geigertæller. Bruges den metode
> ikke mere?

Forrige år da vores vandmåler gik amok ( ca 300m3 over normalt forbrug),
brugte man gas i rørene efter at have tømt systemet, og målte sig så fremt
til lækagen. Heldigvis var lækagen udendørs, men bare en meter længere
henne går røret under ind under huset, i hele husets længde....så vi drog et
lettelsens suk da det var udendørs

Dyr fornøjelse iøvrigt, trods vand- og rørskade forsikring..

/ Anette

Fra : Hans Paulin

Dato : 17-11-02 10:02

"Flying Hotdogs" <info@[nospam]flyinghotdogs.dk> skrev i en meddelelse

> Dyr fornøjelse iøvrigt, trods vand- og rørskade forsikring..

....hvorfor det?
Hans

Fra : Morten Juel

Dato : 16-11-02 00:13

> Det er skam ganske simpelt nutildags, man bruger bare et infrarød kamera
til
> at finde ud af hvor det sker præcist.
huh ?? hvordan ??

Fra : Rolli

Dato : 16-11-02 08:54

http://www.klarup-varmeteknik.dk/
Kig Her

Fra : ....

Dato : 17-11-02 10:53

Normalt thermo-fotograferer man det. Man kan man tydeligt se hvor lækagen
er, og i et ganske lille område. F.eks. er det ikke nødvendigt at hugge mere
end højest 0,5 x 0,5 m gulv op, hvis det er i et betongulv.
Det gøres uden at foretage nogen indgreb i installationen.

Mvh
Thomas

Morten Juel <MP@stofanet.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ar358c$o96$1@sunsite.dk...