Zanussi opvaskemaskine
Fra : Karen

Dato : 15-11-02 15:51

Vi skal have en opvaskemaskine og den må være højst 45 cm. bred. Udvalget er
ikke så stort. Vi har set en Zanussi (model DE 4654) til en god pris (ca.
3600kr.). Er der nogen der har erfaring med kvaliteten på Zanussi produkter
i forhold til fx Siemens og Bosch (der koster ca. 1000 - 2000kr ekstra)?

Må man selv installere en opvaskemaskine?

Venlig hilsen
Fredrik & Karen

Fra : Lars M. Pedersen

Dato : 15-11-02 16:25

"Karen" <ask-engdahl@get2net.dk> wrote in

> [...]
> en god pris (ca. 3600kr.). Er der nogen der har erfaring med
> kvaliteten på Zanussi produkter i forhold til fx Siemens og Bosch (der

For mange år siden.... det var i 1985 købte vi en Zanussi vaskemaskine i
den lokale brugsforening. Den holdt i 13 år og til to blebørn. Den maskine
har bare kogevasket så mange stofbleer, at man tror det er løwn

Nu kan jeg ikke huske nøjagtig hvorfor vi kasserede den. Det var vist noget
med automatikken. Jeg reparerede den et par gange: pumpe; når fruen ikke
havde tømt mit værktøj ud af lommerne i tøjet, og en motorkondensator da
det kneb med at centrifugere.

Vi købte en Zanussi igen, da de ligger i den billige ende rent prismæssigt,
og der bestemt ikke havde været mere vedligehold på den gamle, end der var
på dyrere mærker.

<teknik>
Motorkondensatorproblemet findes ikke mere, da moderne vaskemaskiner har
DC-motor. Den gamle skulle køre på 3-faser og 380 V
</teknik>

> Må man selv installere en opvaskemaskine?

De fleste moderne vaskemaskiner er til 220V og er lige til at skrue på en
eksisterende vandhane, så det må man godt.

Venlig hilsen
Lars

Fra : MK

Dato : 15-11-02 19:31

On Fri, 15 Nov 2002 15:24:59 +0000 (UTC), "Lars M. Pedersen"
<lars@tyffelyf.dk> wrote:

>For mange år siden.... det var i 1985 købte vi en Zanussi vaskemaskine i
>den lokale brugsforening. Den holdt i 13 år og til to blebørn. Den maskine
>har bare kogevasket så mange stofbleer, at man tror det er løwn

Min kammerats på samme måde - til den halve pris.
Jeg købte en Voss, som ikke var nær så stabil endsige holdt i så mange
år som hans Zanussi !

>Vi købte en Zanussi igen, da de ligger i den billige ende rent prismæssigt,

Har idag en Bosch på grund af de "høje" centrifugeringshastighed på
1200 omdr./min. -> vælger imidlertid ikke dét mærke igen.
---

Mvh Mogens

Fra : Per Olsen

Dato : 15-11-02 20:49

MK skrev i meddelelsen <3dd53c85.680127@sunsite.auc.dk>...
> [...]

>Har idag en Bosch på grund af de "høje" centrifugeringshastighed på
>1200 omdr./min. -> vælger imidlertid ikke dét mærke igen.

Kan en opvaskemaskine virkelig centrifugere ?

Per.

Fra : MK

Dato : 15-11-02 22:03

On Fri, 15 Nov 2002 20:49:25 +0100, "Per Olsen"
<per.olsen@post3.tele.dk> wrote:

>Kan en opvaskemaskine virkelig centrifugere ?

Beklager
---

Mvh Mogens

Fra : Bachelor

Dato : 17-11-02 23:11

oo300024v@FJERNDETTEe-mail.dk (MK) wrote in
news:3dd53c85.680127@sunsite.auc.dk:noget der ligner dette

> Min kammerats på samme måde - til den halve pris.
> Jeg købte en Voss, som ikke var nær så stabil endsige holdt i så mange
> år som hans Zanussi !

Har Voss lavet vaskemaskiner ?

Fra : MK

Dato : 18-11-02 07:39

On Sun, 17 Nov 2002 22:10:46 +0000 (UTC), Bachelor
<postmaster@emailremovals.com> wrote:

>Har Voss lavet vaskemaskiner ?

Jeg var rigtig heldig den dag
Det var en Vølund