ip tables?
Fra : Kasper

Dato : 15-11-02 13:47

Hej ng.
Jeg har lagt mit iptables script i /bin/firewall (firewall er navnet
på filen der indeholder scriptet). Jeg starter det så ved at skrive
../firewall når jeg står i /bin dir'et. Hvordan får jeg det til at køre
når pc'en bootes - det er jo lidt kedeligt at min gateway går ned hvis
der er en der booter pc'en.

/Kasper

Fra : Michael

Dato : 15-11-02 13:52

"Kasper" <nospam@today.com> wrote in message
> [...]
> ./firewall når jeg står i /bin dir'et. Hvordan får jeg det til at køre
> når pc'en bootes - det er jo lidt kedeligt at min gateway går ned hvis

Debian?

Fra : Kasper

Dato : 15-11-02 17:00

On Fri, 15 Nov 2002 13:51:30 +0100, "Michael"
<maskinen2000@hotmail.com> wrote:

>"Kasper" <nospam@today.com> wrote in message
>
>Debian?
Ja - det er debian, undskyld jeg glemte at nævne det i mit første
indlæg :)

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 15-11-02 14:19

Kasper <nospam@today.com> writes:

> [...]
> ./firewall når jeg står i /bin dir'et. Hvordan får jeg det til at køre
> når pc'en bootes - det er jo lidt kedeligt at min gateway går ned hvis

Skriv et fint lille script i /etc/init.d. Herefter laver du passende
links i /etc/rc2.d/, /etc/rc3.d/ osv - evt. med hjælp fra chkconfig
(RedHat) eller update-rc.d (Debian).

/Rasmus

Remember, there are no stupid questions
- just stupid people.
- Mr. Garrison, South Park

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 15-11-02 14:41

Rasmus Bøg Hansen wrote:
> Skriv et fint lille script i /etc/init.d. Herefter laver du passende
> links i /etc/rc2.d/, /etc/rc3.d/ osv - evt. med hjælp fra chkconfig
> (RedHat) eller update-rc.d (Debian).

Eller check, om distributionen ikke i forvejen har noget
firewall halløj.

I redhat 8.0 kan man gemme den nuværende
opsætning vha:

# iptables-save >/etc/sysconfig/iptables

og enable iptables vha:

# chkconfig iptables on

så burde den selv starte iptables med den
rigtige konfiguration ved boot.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Jan Larsen

Dato : 15-11-02 22:43

> Skriv et fint lille script i /etc/init.d. Herefter laver du passende
> links i /etc/rc2.d/, /etc/rc3.d/ osv - evt. med hjælp fra chkconfig
> (RedHat) eller update-rc.d (Debian).
Som Rasmus skriver..
Lig dit script i init.d og kør 'update-rc.d firewall defaults'

Mvh Jan

Fra : Christian Thorsen

Dato : 15-11-02 23:52

Har lige lagt et indlæg om IP-tables ... og hov.....: Her er noget at
svaret!

Det kan jeg nu ikke... Er det ikke fordi mit script er en alm. tekstfil og
den ikke uden videre bare kan køres fra shellen?

> Skriv et fint lille script i /etc/init.d.

Jamen er der ikke evt. meget andet fykdt i dette script ?

Kan man ikke lave en særskilt fil med navnet "rc.firewall" og kalde det ved
opstyat ... på en eller anden måde ?

> Herefter laver du passende links i
> /etc/rc2.d/,
> /etc/rc3.d/

Hvad gør disse? Hvad er rc2.d og rc3.d ???