Pottetræning.
Fra : Sofie

Dato : 15-11-02 07:56

Hejsa.

Jeg er ikke i tvivl im at det her indlæg har været skrevet
masser af gange..... men alligevel.
Min datter på snart 20 mdr. er meget interesseret når hendes
mor og far går på toilettet.
Hun kommer også selv og siger når hun skal have en ren ble.
Synes I at det er for tidligt at starte lige så stille med potte-træningen?
Jeg havde tænkt mig at det i starten skulle være noget med
at skulle sidde et par minutter på potten.
Hvornår startede I?

Mvh.
Sofie

Fra : Sander

Dato : 15-11-02 08:28

"Sofie" <villerup@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
potte-træningen?
> Jeg havde tænkt mig at det i starten skulle være noget med
> at skulle sidde et par minutter på potten.

Vores datter var også interreseret, allerede fra hun var 11 - 12 mdr.
gammel, så i kan roligt begynde nu.
Vores datter fylder snart 3 og har ikke " smidt " bleen endnu, men hun kan
godt lide, at gå på wc ( hun har altid brugt wc, hun gad ikke potten ). Der
kommer både stort og småt ind imellem og det har der gjort, allerede fra hun
startede, som 11- 12 mdr.

Mange dagplejere starter også pottetræningen, omkring 1 års alderen. Det er
dog ikke alle børn, der gider så tidligt. Det skal være sjovt for børnene,
at komme på potte, ikke tvang. Vores to store drenge, var knap 2 år, før de
gad potten.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : PH

Dato : 15-11-02 09:52

> [...]
potte-træningen?
> Jeg havde tænkt mig at det i starten skulle være noget med
> at skulle sidde et par minutter på potten.

Du kan roligt gå i gang nu da hun selv udviser interesse for projektet. Min
datter begyndte allerede i 14-15 mdrs alderen at sætte alle sine dukker på
toilettet, og da hun fik en babyborn dukke med tilhørende potte til jul (da
var hun 14 mdr) da satte hun sig selv på potten.

Herefter blev hun tilbudt at sidde på potte selv, men efter nogen tid var
det ikke så sjovt mere. Så købte vi sådan et ekstrabrædt med trappe til at
sætte på toilettet, og så gik det stærkt. Min datter smed bleen i vuggestuen
allerede da hun var 22 mdr. og var blefri om natten ca ½ år efter.

Husk at være meget opmærksom på hendes signaler, og skulle det gå godt som
det gjorde for min datter, så forvent at der kan blive perioder hvor det
bare går helt galt, og så er det man skal være meget påpasselig med at virke
vred eller irriteret.

Da min datter for et par måneder siden havde en periode hvor hun kom til at
lave stort i bukserne flere gange dagligt nogle dage, så måtte jeg virkeligt
tage mig sammen, og huske at tænke på at mange børn på hendes alder (hun var
knapt 3) stadig går med ble hele tiden.

Det viste sig, at hun var begyndt at ville være alene på toilettet, og at
kun pædagogerne fra hendes egen stue måtte tørre hende, så når de havde fri
og der kun var "fremmede" pædagoger, så forsøgte hun at holde tilbage, og så
gik det galt.

Held og lykke med jeres projekt

Pia

Fra : Sofie

Dato : 15-11-02 19:42

Hej.

Tak for de gode råd.
Så kunne vi godt have gået i gang for længe siden.

Mvh.
Sofie