Ang. netkabel
Fra : Torben Christofferse~

Dato : 14-11-02 21:57

Hejsa jeg vil føre netkabel indenfor i en ejendom med 4 lejligheder, men
ville lige høre om det alm. utp cat 5e kabel kan køre i samme kabelbakke som
antennekabel eller det vil få forstyrrelser på det ene og andet.

Torben

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-11-02 22:22

"Torben Christoffersen" <minibus76@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
som
> antennekabel eller det vil få forstyrrelser på det ene og andet.

Ingen problemer i det, men husk ikke over 100 meter..

Fra : Torben Christofferse~

Dato : 14-11-02 22:27

Takker for hurtigt svar...

Torben

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 15-11-02 20:25

Husk at en eventuelt kabelbakke kan tilhøre eksempelvis teledanmark, eller
oncabel, og hvis du ligger noget i den, kan det i værste tilfælge anmeldes
som inbrud.

Lars

Fra : Arne Keller

Dato : 15-11-02 21:15

On Fri, 15 Nov 2002 20:24:38 +0100, "Lars Jørgensen"
<6volt@mail.tele.dk> wrote:

>Husk at en eventuelt kabelbakke kan tilhøre eksempelvis teledanmark, eller
>oncabel, og hvis du ligger noget i den, kan det i værste tilfælge anmeldes
>som inbrud.

Jeg har meget svært ved at forestille mig at en serviceprovidor som
har fået installaret en føringsvej i en bygning ejet af en anden
person, skal kunne håndhæve ejendomsret som ikke tydeligt mærket på
føringsvejen.

Hvis vi tager TDC som eksempel findes der nok ingen som har lånt så
mange "huller" som dem
så kontoen står nok ikke til deres fordel

Normalt vurderer man rimeligheden i at anvende en eksisterende
føringsvej. En anden faktor er også hvordan det ser ud hvis man skal
installere et antal kanaler eller rør ved siden af hinanden.
Det største problem kan meget vel være huller i etage adskillelser,
kan du forestille dig at man vil håndhæve ejendomsretten til et hul ??

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 15-11-02 22:35

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det største problem kan meget vel være huller i etage adskillelser,
> kan du forestille dig at man vil håndhæve ejendomsretten til et hul ??

Måske ikke lige når det gælder huller, men når du nu selv nævner TDC, så har
jeg flere gange været ude for at TDC har ødelagt "privat folks"
netværkskabler, fordi de var lagt på "TDC" egendom. Her er der tale om
stigledninger i etage egendommen etc. Ydre mere, skal Torben også være
opmærksom på hvad der ligger i den pågældende kabel bakke. Ligger der
ekstempelvis et forsynings kabel, til diverse tavaler i bygningen, kan han
roligt regne med en masse "støj på linjen" da det som regl ikke er småting
der kommer fra hoved forsyninger.

Men hvad kan jeg sige.... Prøv og går den så går den og hvis ikke, så må man
finde på noget anden....

Lars
elektrikker