Modtage Fax....
Fra : Esben Laursen

Dato : 14-11-02 16:24

Jeg står og mangler et program som kan modtage fax, og herefter vidresende
dem som email..

er det nogen der kender noget til sådanne et program eller har et godt
forslag?

Esben

Ps. Debian 3.0 med et US Robotics 56K modem..

Fra : frank damgaard

Dato : 14-11-02 17:40

Esben Laursen <spam@hyber.dk.remove> wrote:

> [...]

> forslag?

> Ps. Debian 3.0 med et US Robotics 56K modem..

Prøv mgetty+sendfax, den virker dog kun med fax class 2.0 modem
men er det et eksternt USR K56 så burde det være class 2.
Har haft det kørende hos mig med debian siden 1996.
(med USR Sportster 28.8 faxmodem)

Er det faxclass 1.0 så kan man evt. prøve hylafax, efax mv.

--
Frank Damgaard |

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 14-11-02 18:53

frank damgaard <frank_tmp4@post.cybercity.dk> writes:

> Prøv mgetty+sendfax, den virker dog kun med fax class 2.0 modem

De resulterende TIFF-filer kan man pakke ind i en email med mutt (tror
jeg) eller et Perlscript. Prøv at spørge rigtigt pænt i perlgruppen.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : frank damgaard

Dato : 14-11-02 20:57

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> De resulterende TIFF-filer kan man pakke ind i en email med mutt (tror
> jeg) eller et Perlscript. Prøv at spørge rigtigt pænt i perlgruppen.

Det var samples/new_fax.tiff
der er også samples/new_fax.pbm
og man kan selv forbedre med passende konvertering til PNG eller
andet.
Men man kan selv brugge videre på de samples der
er med mgetty+sendfax i samples/new_fax.*

--
no signature :)