Tørre sig selv....
Fra : Martinix DK

Dato : 14-11-02 11:51

Hej.

Ja nu sidder knægten på 4 ½ år på toilettet og råber " jeg er fæææærdiiiggg"
og så går man ud og tørrer. Så en dag tænkte jeg på hvornår kan de lære at
tørre sig selv bagi?

Det generer mig ikke at tørre ham, men jeg blev bare lidt i tvivl og jeg nu
hellere skulle lære ham det selv. Hvad siger I?

hilsen Kara

Fra : Lars

Dato : 14-11-02 12:08

"Martinix DK" <martinko@post4.tele.dk> wrote in message
> [...]
fæææærdiiiggg"
> og så går man ud og tørrer. Så en dag tænkte jeg på hvornår kan de lære at

Min søn på 5,5 er for nyligt begyndt at tørre sig selv bagi, uden at sige
noget. Han gik bare på toilettet og gjorde sig færdig.

Jeg var naturligvis lidt forundret, men besluttede ikke at sige noget, og så
selv tjekke ved at sørge for at vaske ham bagi da han skulle i bad om
aftenen. Jeg må indrømme at jeg blev lidt overrasket, for der var ikke
antydningen af brunt på den hvide engangsvaskeklud jeg brugte.

Så hvis min søn er bare nogenlunde normal, så gætter jeg på omkring 5,5 års
alderen.

/Lars

Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 14-11-02 14:37

> Hej.
>
> Ja nu sidder knægten på 4 ½ år på toilettet og råber " jeg er
> fæææærdiiiggg" og så går man ud og tørrer. Så en dag tænkte jeg på
> hvornår kan de lære at tørre sig selv bagi?

Helt ærligt.. Her sidder drengen og råber "Jeg er fæææærdiiiggg" og så
sidder du bare og skriver videre på dit indlæg ?!?

--ingermarie (undskyld)

Fra : Anja

Dato : 14-11-02 14:36

.. Så en dag tænkte jeg på hvornår kan de lære at
> tørre sig selv bagi?
Med min den store startede vi stille og roligt på din søns alder men det tog
lang tid at lære at gøre det ordenligt - så da han var 5½ kunne han.
Anja

Fra : Ann \(dagensdyr.dk\)

Dato : 14-11-02 18:11

"Martinix DK" <martinko@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nu
> hellere skulle lære ham det selv. Hvad siger I?

Hej Kara

Min søn er lige blevet 4 år.
Han vil meget gerne have lov til at tørre sig selv.
I starten sagde jeg ok, men så tørrer jeg bagefter (for at se hvordan han
klarede det)
og til min store overraskelse havde han klaret det fint og tørret sig
ordentligt.

Så du kunne jo prøve at sige til han at han selv skal prøve, men så "tørre
efter".
Så kan du jo selv se hvordan det går, og hvornår han er klar til at ordne
det selv.
Held og lykke med det

Venlig Hilsen

Ann Jensen

www.dagensdyr.dk - Dit kæledyr på nettet !
Få kåret dit kæledyr til Dagens Dyr .

Fra : Stine

Dato : 14-11-02 22:40

"Martinix DK" <martinko@post4.tele.dk> wrote in message

> Det generer mig ikke at tørre ham, men jeg blev bare lidt i tvivl og jeg
nu
> hellere skulle lære ham det selv. Hvad siger I?

Hej Karina,

De lærer i børnehaven, at de skal sidde der og råbe - vi har i hvert fald
ikke lært ham det :)

Vores søn er 3½. Hvis han går på toilettet om morgenen, inden resten af
familien står op, tørrer han sig selv. Det går fint langt de fleste af
gangene - og sjældne gange er det ikke helt perfekt. Det er nu nogenlunde
det samme for den store, som er 6 år (og pige, hvis det betyder noget).

Jeg ved ikke, om det skulle være mere svært end selv at tage tøj på, smøre
mad osv. Skulle det ?

/Stine

Fra : Uffe Holst

Dato : 14-11-02 22:49

In an article of 14 Nov 2002 Stine wrote:

> Jeg ved ikke, om det skulle være mere svært end selv at tage tøj på, smøre
> mad osv. Skulle det ?

På en eller anden måde er der vel forskel på, om hovedparten af smøret
sidder på den ene halvdel af maden, når maden er færdigsmurt, og om
hovedparten af lortet sidder på den ene balle, når enden er aftørret.
Det er trods alt et sted, hvor de færreste af os har mulighed for at kigge
os selv, og det gør det jo nok lidt sværere.

Men jeg tror, du har ret. Børn kan sagtens gøre det langt tidligere, hvis
de får lov dertil.

--
Uffe Holst

Fra : Ghita

Dato : 15-11-02 09:46

I news:OA.JA.VM21MfZjPZb5J3e.NR@eremitage.dk griflede Uffe Holst:
> Men jeg tror, du har ret. Børn kan sagtens gøre det langt tidligere,
> hvis de får lov dertil.

Og armene kan nå ..............

--
Ghita
- Må vi få masser af sol i dag
om guderne vil og bukserne holder........

Fra : Uffe Holst

Dato : 18-11-02 21:49

In an article of 15 Nov 2002 Ghita wrote:

> Og armene kan nå ..............

Ingen arme, ingen kage ...

--
Uffe Holst