RH 8 æ ø å
Fra : Morten

Dato : 14-11-02 09:51

Hej. Jeg har installeret RedHat 8.0 og er særdeles tilfreds med den.
Bortset fra dens håndtering af danske tegn som æ, ø og å. Jeg kan ikke
helt sætte finger på hvor det går galt, men det ser ud til kun at være i
gnome-terminal.

Er der nogen med kendskab til problemet der kan forklare mig hvad
der er galt, og evt. hvordan jeg får rettet det?

På forhånd tak,

Morten

Fra : Larz

Dato : 14-11-02 11:13

Morten wrote:

> Er der nogen med kendskab til problemet der kan forklare mig hvad
> der er galt, og evt. hvordan jeg får rettet det?

Åbn /etc/sysconfig og lav utf8 om til iso88591 eller iso885915

--
-
Lars