Abit KT7-RAID og Duron 1200
Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 13-11-02 23:23

Jeg har siddet og kæmpet lidt med [subj] idag.

Årsag : PC starter op og der kommer en konstant hyletone(beep) fra
speakeren, der bliver ved indtil PC selv lukker ned efter ca. 10 sek.
Der er på intet tidspunkt aktivitet på skærmen.

Alle komponenter er afprøvet i anden maskine, og fejler intet.
Der er forsøgt med anden RAM og grafikkort uden held.
Clear CMOS via jumper hjælper ikke.

Nu lyder mit spørgsmål : Kan det tænkes at jeg har fat i en tidlig rev af
bundkortet, der ikke magter min Duron 1200 ?

Mærkatet med rev. er desværre pillet af, og jeg kan ikke finde nogen info
på nettet om hvad max. CPU er på tidlige rev. af Abit KT7-RAID

--

MVH
Simon Walther-Larsen

Fra : Michael Petersen

Dato : 14-11-02 17:59

Simon Walther-Larsen <"walther[SLET]"@larsen.dk> skrev i meddelelsen
<5p56zuwrp3j8$.hvse9knchx94$.dlg@40tude.net>...

>Nu lyder mit spørgsmål : Kan det tænkes at jeg har fat i en tidlig rev af
>bundkortet, der ikke magter min Duron 1200 ?

hhmm.. tjae.. hmm..

prøv at stille dit ? over i news:alt.comp.mainboards.abit

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 14-11-02 23:31

Follow-up to <3dd3d681$0$135$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> :

> prøv at stille dit ? over i news:alt.comp.mainboards.abit

hmm..tjaa..hmmm... I might do that :=)
Thanks.
--

MVH
Simon Walther-Larsen

Fra : Frank Andersen

Dato : 14-11-02 22:07

Det tyder på at du har en bios der lukker ned hvis du ikke har en blæser på
CPU-stikket der måler omdr.
Bare sæt en blæser på stikket så du kan komme ind i bios og slå det fra.
Har selv rodet en del med de bundkort. 1200 burde ikke være noget problem.
Har du den sidste nye bios, drivere osv.

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 14-11-02 23:38

Follow-up to <3dd41038$0$2544$edfadb0f@dread12.news.tele.dk> :
> Det tyder på at du har en bios der lukker ned hvis du ikke har en blæser på
> CPU-stikket der måler omdr.
> Bare sæt en blæser på stikket så du kan komme ind i bios og slå det fra.

Jeg har sat Silveradoens to blæsere på FAN1 og FAN2 jfr. manual. Jeg mener
bestemt at Silveradoen under rpm-måling.

> Har selv rodet en del med de bundkort. 1200 burde ikke være noget problem.

Det håber jeg heller ikke, men hvis BIOS ikke er opdateret, kunne det jo
tænkes at være en revision, der max. understøtter ekspempelvis 1000 Mhz
CPU.
Derfor vil jeg nu prøve at skaffe mig en mindre Duron, for at se om den kan
give mig adgang til BIOS.

> Har du den sidste nye bios, drivere osv.

Aner det ikke. Jeg har endnu ikke haft adgang til BIOS eller POST-screen.
Pålidelig kilde siger dog at bundkortet intet fejlede med hans Duron 700.

Fra : Frank Andersen

Dato : 15-11-02 11:31

Aalborg-Nibe-Støvring
Hvor bor du, jeg har en 800 vi kan prøve med.

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 15-11-02 15:24

Follow-up to <3dd4ccc5$0$2545$edfadb0f@dread12.news.tele.dk> :

> Aalborg-Nibe-Støvring
> Hvor bor du, jeg har en 800 vi kan prøve med.

Hej Frank.

Mange tak for tilbuddet, men jeg tror at jeg kan forhandle mig frem til en
Duron 600.
Jeg bor lidt længere syd på......
Jeg skriver her i tråden når/hvis den løser mit problem.