mysql backup
Fra : Ukendt

Dato : 13-11-02 22:26

Hejsa

Nu har jeg som sindssygt prøvet at lege med mysqldump og det kom
aldrig til at virke...

Det jeg gerne vil.. er at tage en total backup af alle mine databaser
som ligger på samme server

lidt info:

host: localhost
user: mig
password: mig
placering af sql fil: c:\backup\

Jeg har prøvet:

mysqldump -u mig -p maa2345 -A > c:\backup\sql.sql

men så stod mysqldump bare og "hængte" i flere minutter, og nej
databaserne er sammenlagt ca 400kb stor så det burde vel ikk tage
100år

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-02 22:32

On Wed, 13 Nov 2002 22:25:39 +0100, -Martin-
<martin_aarhof(AT)hotmail.com> wrote:

> [...]
>aldrig til at virke...
>
>Det jeg gerne vil.. er at tage en total backup af alle mine databaser

^^^^^^
her mener jeg selvfølgelig der hvor hele min sql fil skal ligges til
sidst .... altså backuppen

Fra : Poul Møller Hansen

Dato : 14-11-02 21:10

> [...]
>
>men så stod mysqldump bare og "hængte" i flere minutter, og nej
>databaserne er sammenlagt ca 400kb stor så det burde vel ikk tage

Din syntax ser umiddelbart ok ud.
Jeg har dog aldrig prøvet det på en Windows maskine.

Denne syntax:
mysqldump -p -h sql -u admin1 mysql > mysql.sql

tager et split sekund om at dumpe databasen mysql på en linux boks.

Du kan også tage backup simpelthen ved at kopiere filerne. Databasen
skal dog være "kold" dvs. ikke i brug.

Poul

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-02 22:00

> [...]
>
>tager et split sekund om at dumpe databasen mysql på en linux boks.
>
>Du kan også tage backup simpelthen ved at kopiere filerne. Databasen

Ja det har jeg prøvet, men da min server skal tage backup fx 1 gang i
døgnet, så vil jeg altså ikke stoppe databasen også kopiere filerne
også tænde databasen igen, så får man jo problemer hvis man er inde på
websiden samtidig

Og det hele skal jo også gerne kunne køres automatisk via
opgavestyring eller lign

Hvordan skal jeg komme videre? - Er der noget jeg skal prøve nu, eller
skal jeg måske finde et "specielt" program til backup af databasen? -
I så fald, hvilket og hvor? - HELST freeware/opensource/you-name-it
bare gratis

Fra : Henning Petersen

Dato : 14-11-02 21:32

> [...]

> men så stod mysqldump bare og "hængte" i flere minutter, og nej
> databaserne er sammenlagt ca 400kb stor så det burde vel ikk tage

Jeg checkede lige på en P233 men 32Mb

time mysqldump stats >/dev/null
real 3m34.591s
user 0m17.240s
sys 0m3.330s

time mysqldump vnt >/dev/null
real 0m4.789s
user 0m0.780s
sys 0m0.110s

du -h /var/lib/mysql/
44M /var/lib/mysql/stats
1.7M /var/lib/mysql/vnt

..... så dine 400kb burde ikke tag det stor tid

- og ja serveren blev lidt knotten over at skulle hente jeg ved ikke
hvor mange Mb data ud af 44M database swapfilen røg helt op på
knap 100Mb. Det ser ud til den godt kunne bruge lidt mere RAM

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-02 21:56

>Jeg checkede lige på en P233 men 32Mb

Min server er en P2 450 med 386mb ram

>time mysqldump stats >/dev/null
>real 3m34.591s
>user 0m17.240s
>sys 0m3.330s
>

>time mysqldump vnt >/dev/null
>real 0m4.789s
>user 0m0.780s
>sys 0m0.110s
>
>du -h /var/lib/mysql/
>44M /var/lib/mysql/stats
>1.7M /var/lib/mysql/vnt
>
>.... så dine 400kb burde ikke tag det stor tid

Nej det burde det jo ikke

Men er der noget jeg behøver at gøre ved min mysql?

Som jeg læste i mysql doc så skal mysqldump passe til database
versionen (som den også gør) - Så heller ikk der er fejlen.

Hvordan kommer jeg nu videre?

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 15-11-02 09:26

> [...]

>men så stod mysqldump bare og "hængte" i flere minutter, og nej
>databaserne er sammenlagt ca 400kb stor så det burde vel ikk tage

På unix/linux skal der _ikke_ være mellemrum mellem -p og passwordet.
Jeg tror at det er grunden til at den hænger. Den venter på at du taster
password ind fordi -p er efterfulgt af et mellemrum, men fordi output er
dirigeret til en fil så ser du det ikke.

Prøv at fjerne mellemrummet og se om det hjælper.

http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-02 02:46

> [...]
>dirigeret til en fil så ser du det ikke.
>
>Prøv at fjerne mellemrummet og se om det hjælper.

Ihh ... det var sørme lige fejlen - 1000 tak! - Så ka man komme
videre

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-02 04:54

Da jeg nu har fået det til at virke og det kører bare osv

Kan man så ikke få mysqldump til at skrive en dato i filnavnet eller
lign?

fx

17-11-02-backup.sql ?

Fra : Jimmy

Dato : 17-11-02 08:24

"-Martin-" <martin_aarhof(AT)hotmail.com> wrote in message
> Da jeg nu har fået det til at virke og det kører bare osv
>
> Kan man så ikke få mysqldump til at skrive en dato i filnavnet eller
> [...]

Ovenstående datoformat er ike smart.
Brug i stedet følgende:

2002-11-17_DBNAVN.sql

Ovenstående vil blive sorteret korrekt i Windows/Linux.
Din version vil ikke. f.eks. vil 18-01-99 vises efter din, hvilket ikke er
hvad du ønsker.

Kig i dk.edb.system.unix hvor jeg har fået hjælp til at løse præcis det
problem du beskriver.
Det er gjort i et shell-script, som jeg så har sat til at køre hver nat kl
03.

Mvh
Jimmy