Kopiere filer på dos partion ...
Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 12-11-02 20:31

Jeg forsøger at kopiere filer fra et katalog på dos partion til et andet
katalog også på dos partion, men jeg får flg. fejl:
axel@animal$ cp -rf /dosc/System\ Volume\ Information/Documents\ and\
Settings/ /dosc/
cp: cannot create directory `/dosc/Documents and Settings/Default
User/Menuen Start/Programmer/Tilbeh?r': Invalid argument
Hvad er det, der går galt?

Er det noget med et ø eller hvad?

Jeg kan godt lave kataloger med æ,ø og å.

Eller også må problemet være, at jeg ikke kan bruge ? i dir navnet.

Hvorfor dukker de nu op og hvordan undgår jeg dem?

Jeg kan ikke lave kataloger på dos partionen med eks.v. ?

Trælst
--
Mvh.
Axel

Fra : Jesper Toft

Dato : 12-11-02 20:50

Axel Eystein Jensen wrote:

> [...]
> cp: cannot create directory `/dosc/Documents and Settings/Default
> User/Menuen Start/Programmer/Tilbeh?r': Invalid argument

æøå

> Er det noget med et ø eller hvad?

Ja

> Jeg kan godt lave kataloger med æ,ø og å.
> Eller også må problemet være, at jeg ikke kan bruge ? i dir navnet.

Du kan ikke bruge:
*?<>|":/\ på vfat ( linux/fs/vfat/namei.c )

> Hvorfor dukker de nu op og hvordan undgår jeg dem?

Find et charset der indeholder æøå, så tilbehør hedder tilbehør og ikke
tilbeh?r.

> Jeg kan ikke lave kataloger på dos partionen med eks.v. ?

Jo.. Skulle du gerne kunne:
mkdir noget

/Jepser Toft

Fra : Martin Christensen

Dato : 12-11-02 21:52

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 12-11-02 23:25

Jesper Toft wrote:

> Find et charset der indeholder æøå, så tilbehør hedder tilbehør og ikke
> tilbeh?r.
Yup, det må være løsningen.

MEN jeg har også et andet problem. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af
det der med locale, locales og nu også charsets.

Jeg går ud fra at det er root der mounter dos-partionen, og da locale
si'r "POSIX" er der vist ingen understøttelse af æ,ø og å.

Jeg må have fundet ud af det der med sprogopsætningen.

--
Mvh.
Axel

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 12-11-02 23:53

Jesper Toft wrote:
> Find et charset der indeholder æøå, så tilbehør hedder tilbehør og ikke
> tilbeh?r.
Ok, nu er jeg måske kommet et skridt i den rigtige retning

Jeg forsøger at mounte med flg.:

'mount -t vfat -o codepage=857 /dev/hda1 /dosc/'
eller
'mount -t vfat -o codepage=850 /dev/hda1 /dosc/'
men det gi'r stadig et ?'tegn i filnavnene?

Nogle gode råd?

--
Mvh.
Axel

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 13-11-02 17:08

Jesper Toft wrote:

> Find et charset der indeholder æøå, så tilbehør hedder tilbehør og ikke
> tilbeh?r.
Nu begynder jeg virkelig at blive desperat. Jeg har valgt da_DK, men
dos-partionen indeholder stadig ikke æ,ø, eller å?

Hvad skal der til for at mounte dos således at filnavnene bli'r rigtige?
--
Mvh.
Axel