re: Ny test for cookies søges
Fra : Kay Larsen

Dato : 12-11-02 20:01

Hej NGere,
Hvordan kan jeg teste for om det er tilladt at læse og
skrive cookies på clients maskine.

Er der andre metoder end nedennævnte, som ikke fungerer
efter min hensigt, når f.x. MSIE 6 har blokeret for cookies.

Set bc = Server.CreateObject("MSWC.BrowserType")
if bc.Cookies then 'if true
' cookies allowed
end if

På forhånd tak
--
regards@kaylarsen.com

Fra : Michael Hyldsgaard

Dato : 12-11-02 20:38

"Kay Larsen" <mail@kaylarsen.com> wrote in message
> Hej NGere,
> Hvordan kan jeg teste for om det er tilladt at læse og
> skrive cookies på clients maskine.

Hvad med blot at prøve at placere en cookie hos brugeren med en værdi og så
læse den igen...? Hvis værdien er den du skrev, så ved du at brugerens
browser understøtter cookies...

// Michael
// http://www.jirty.dk

Fra : Kay Larsen

Dato : 12-11-02 23:09

"Michael Hyldsgaard" <michael@jirty.dk> wrote in message
> Hvad med blot at prøve at placere en cookie hos brugeren med en værdi og

> læse den igen...? Hvis værdien er den du skrev, så ved du at brugerens
> [...]
Nu kan man jo forestille sig at clients browser er sat til at
promte når man ville skrive en cookie. Jeg ville gerne undgå
den promt og i stedet blot teste for dermed at undgå at skrive
en cookie om muligt.

regards@kaylarsen.com

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 12-11-02 23:57

Kay Larsen wrote :

> [...]

> promte når man ville skrive en cookie. Jeg ville gerne undgå
> den promt og i stedet blot teste for dermed at undgå at skrive

det kan du ikke.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 13-11-02 11:59

Kay Larsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> efter min hensigt, når f.x. MSIE 6 har blokeret for cookies.
>
> Set bc = Server.CreateObject("MSWC.BrowserType")

denne gør brug af browscap.ini-filen, som er en fil indeholdende
data om hvad de enkelte klienter (programmer) kan og ikke kan.
Det er imo et møghamrende dårligt værktøj, hvis man skal bruge
det til noget konkret - og ikke blot til at se, hvilket OS en
given klient anvender. Den kan nemlig intet sige om hvilke
indstillinger de enkelte brugere har lavet i deres programmer. Fx
kan man med browscap.ini ikke se, om en bruger har slået
scripting fra.

Hvis det eneste du skal bruge det til er at sætte cookies hvis
det er muligt, så kunne du jo overveje, om det er besværet værd.
Alternativt kan du kigge på ASP.Net, der giver mulighed for at
lave sites uden cookies ... heller ikke til opbevarelse af
session-state.

/Jesper Stocholm
http://stocholm.dk
http://asp-faq.dk, der er oppe på 1000 artikelvisninger siden