MS Windows
briani 27239
Spillene fylder min RAM op! hvad gør jeg?
Fra : User

Dato : 12-11-02 16:50

Jeg har PC med en 2 GHz P4, 512 MB 133 SDRAM, Triplex 128 MB Geforce 4
2200, et ECS P4S5A DX+ Motherboard og en 30 GB IBM deskstar HDD med Win
XP Pro på.
Jeg har oprettet to partitioner på HDD'en på hhv. 10 og 20 GB, hvor XP
er installeret på den med 10 GB.
Der er for tiden ca. 3,3 GB ledig på den partition hvorpå XP er
installeret.

Når jeg spiller Unreal Tournament 2003 eller Battlefield 1942 bliver den
ret langsom og begynder at læse meget på harddisken. Hvis jeg minimerer
et af spillenes vinduer og går ind i windows task manager, står der at
jeg kun har omkring 35 MB ledig ram tilbage...

Kan jeg gøre noget ved dette, i fx registreringsdatabasen, eller er jeg
nød til at købe mere RAM til min pc??!

Mvh. Thure Lorenzen

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas Hjort

Dato : 12-11-02 16:42

"User" <User.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg kun har omkring 35 MB ledig ram tilbage...
>
> Kan jeg gøre noget ved dette, i fx registreringsdatabasen, eller er jeg

Det tror jeg ikke. Jeg har 386 RAM på min (SD100) og køre begge spil uden
problemer.

Mvh Thomas

Fra : arc@na

Dato : 13-11-02 15:50

"User" <User.news@kandu.dk> wrote in

> Kan jeg gøre noget ved dette, i fx registreringsdatabasen, eller er jeg
> nød til at købe mere RAM til min pc??!

Hvad har du kørende af residente programmer? Se i systray - ligger der en
masse "snot", så luk det ned ét ad gangen indtil du finder det suspekte
program. Du kan også ctrl-alt-del'e og finde ud af, hvilke processer som
kører.

arc@na

Fra : Leony

Dato : 13-11-02 11:09

> [...]

> et af spillenes vinduer og går ind i windows task manager, står der at
> jeg kun har omkring 35 MB ledig ram tilbage...

Sikkert et dumt spørgsmål.
Du skriver "minimerer et af spillenes vinduer".
Spiller du begge spil på en gang? Hvis du gør så nøjes med et.
Hvis du kun spiller et af gangen, så prøv at genstarte når du skifter spil.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/