Problem: Hvilken kode hjælper mig hér?
Fra : Malene Arno

Dato : 12-11-02 15:48

Jeg sidder og laver hjemmeside i Adobe's GoLive.

Jeg bruger frames og i én af disse frames er der en tabel med
billeder (fungerer som menubar, da det i bare er et billede, der
er delt op i ImageReady og placeret i en tabel uden borders, så
det ligner ET billede).

Alle billederne er linket til, at en anden side skal åbnes
(target="et eller andet navn på en frame") i en anden frame som
ligger under den første frame.

Alle billederne har en rollover-effekt (et andet billede).

HVORDAN får jeg rollover-billedet (ikke det oprindelige) til at
blive vist MENS man er inde på den linkede side, når jeg klikker
på et link, og IKKE blive vist (altså vise det oprindelige
billede), når det er et af de andre billeder, der bliver klikket
på???(det er for at vise, hvilken side, man er inde under)

Det er et kryptisk spørgsmål, så jeg håber, der er nogen, der
forstår og kan hjælpe..

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 12-11-02 16:52

Malene Arno <mfa@ihg.dk> writes:

> [...]
> på???(det er for at vise, hvilken side, man er inde under)
>
> Det er et kryptisk spørgsmål, så jeg håber, der er nogen, der

Det du gør nu, er at skifte til "mouseover-billedet" når musen peger
på billedet/linket (onmouseover-eventen), og lade det forsvinde igen
når musen holder op med at pege (med onmousout-eventen).

Det du er interesseret i er at skifte til "mouseover-billedet" når du
klikker på billedet, og lade det forsvinde igen når du klikker på et
andet billede (evt. vises det stadig ved mouseover). Til det kan du
bruge onclick-eventen. Du skal blot huske (i en variabel) hvilket
billede der er aktivt, så det kan blive inaktiveret når man klikker på
det næste.

/L

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-11-02 17:29

Malene Arno <mfa@ihg.dk> skrev :

> [...]
>billeder (fungerer som menubar, da det i bare er et billede, der
>er delt op i ImageReady og placeret i en tabel uden borders, så

Må man se siden?