Browsere til Linux
Fra : Peter

Dato : 11-11-02 16:14

Hej

Som PC-bruger som lige har lavet en hjemmeside, kunne jeg godt tænke mig
at få kendskab til hvilke browsere man kan bruge, når man bruger Linux?

Kan Linux godt få min print-knap til at virke?
<input type=button value="Udskriv" onclick="window.print ();">

http://www.morgenmusikken.dk/repertoire.htm

m.v.h.

Peter

Fra : Michael Andreasen

Dato : 11-11-02 16:17

Peter wrote:

> Hej
>
> Som PC-bruger som lige har lavet en hjemmeside, kunne jeg godt tænke
> mig at få kendskab til hvilke browsere man kan bruge, når man bruger
> Linux?

Mange (rigtigt mange) bruger vist Mozilla.org.. den findes også i en Win
version, så kan du teste med den evt. Og i alle tilfælde en rart alt. til
IE.

--
Mvh Michael Andreasen

"...There are only 10 types of people in the world...........those who
understand binary jokes, and those who don't..."

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 11-11-02 16:38

"Peter" <petit@mobil.dk> writes:

> Som PC-bruger som lige har lavet en hjemmeside, kunne jeg godt tænke mig
> at få kendskab til hvilke browsere man kan bruge, når man bruger Linux?

Der findes rigtig mange browsere til Linux (og de fleste andre
unix-systemer) - mange af dem findes også til Windows - et udpluk her
af nogle af dem (sorteret efter faldende popularitet efter mir gæt):

Mozilla
Netscape (4 bruges endnu, 6 og 7 vist også lidt)
Konqueror
Opera
W3
Lynx
Links

> Kan Linux godt få min print-knap til at virke?
> <input type=button value="Udskriv" onclick="window.print ();">
>
> http://www.morgenmusikken.dk/repertoire.htm

Den virker i Mozilla. I Konqueror virker den ikke; Netscape 4 viser
slet ikke knappen; Links, Lynx og W3 kan svjh slet ikke forstå
javascript; Netscape 6+7 og Opera har jeg ikke installeret.

/Rasmus

cat complaints > /dev/null

Fra : Peter Makholm

Dato : 11-11-02 17:31

moffe@amagerkollegiet.dk (Rasmus Bøg Hansen) writes:

> [...]
> unix-systemer) - mange af dem findes også til Windows - et udpluk her
> af nogle af dem (sorteret efter faldende popularitet efter mir gæt):

Jeg tror der er mange mozillabrugere der ikke bruger mozilla, men en
af de andre browsere der mere eller mindre er baseret på dele af
Mozillas kode.

Galeon, Phoenix, Chimera (mon den kan oversættes mod GnuStep?),
Aphrodite, samt en række programmer der bruger GtkMozilla bare for at
nævne nogle stykker.

--
Peter Makholm | Have you ever felt trapped inside a Klein bottle?
peter@makholm.net |

Fra : Martin Christensen

Dato : 11-11-02 19:33

Fra : Peter

Dato : 11-11-02 20:05

Hej

Jeg er blevet "rådet" til det (af dk.edb.internet.ris.ros) da nogle mente at
"ikke rutinerede" web-besøgende "kunne finde ud af det". Jeg havde ellers
"bare" en linie hvorpå der stod: "Udprint siden ved at gå op til
print-knappen, øverst i browser"

m.v.h.

Peter

Fra : Martin Christensen

Dato : 11-11-02 20:55

Fra : [DK]XoDeus

Dato : 12-11-02 08:42

Hej!
hvis din side går igennem testen her:
http://validator.w3c.org
så skal du nok være sikker på at folk godt kan udskrive din side, hvis deres
printer er installeret og virker.

//Xodeus

Fra : Jacob Atzen

Dato : 12-11-02 11:23

"[DK]XoDeus" <mariuszc@tiscali.dk> writes:

> [...]
> http://validator.w3c.org
> så skal du nok være sikker på at folk godt kan udskrive din side, hvis deres

Siden hvornår er W3's validator begyndt at validere JavaScript?

--
Med venlig hilsen / kind regards

Jacob Atzen

Fra : Kent Friis

Dato : 12-11-02 17:05

Den 12 Nov 2002 11:22:59 +0100 skrev Jacob Atzen:

>Siden hvornår er W3's validator begyndt at validere JavaScript?

De par nørder der er interesseret i at udskrive javascript skal nok
finde ud af det alligevel.

Mvh
Kent
--
Exception 0E in module IFSMGR.VXD
Press control-alt-delete to reboot

Fra : Peter Mogensen

Dato : 12-11-02 10:29

Martin Christensen wrote:
> Hvorfor vil du overhovedet have sådan en knap, når langt de fleste
> browsere (i hvert fald alle dem, jeg bruger) allerede har en i
> forvejen?

Ja.. det er et godt spørgsmål som jeg længe har undret mig over.
Men jeg fik faktisk en god forklaring forleden.
Der findes faktisk en del HTML-tags som mange browsere ikke kan finde ud
af at skrive ud på en fornuftig måde. F.eks:

<pre>
meget lang linie på over 200 tegn.............-> ->
</pre>

Som oftes vil sådan noget kunne ses (i det omfang det giver mening) på
din skærm (brug scroll-baren)

Men det vil blive klippet i de fleste udskrifter.

Så der findes faktisk sider hvor det giver mening at kunne stille en
alternativ side til rådighed til printerudskrift.

Men generelt.. ja. Browsren har en print-knap.. brug den hvor det er muligt.

Peter

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 12-11-02 10:34

Peter Mogensen <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> writes:

> [...]
> </pre>
>
> Som oftes vil sådan noget kunne ses (i det omfang det giver mening) på

Ja. Eller hvis man vil undgå at få menuer, grafik og lignede sjov på
udskriften; der kan det være rart at stille en 'printvenlig' udgave
til rådighed.

> Men det vil blive klippet i de fleste udskrifter.
>
> Så der findes faktisk sider hvor det giver mening at kunne stille en
> alternativ side til rådighed til printerudskrift.

Den omtalte knap popper blot browseren 'udskriv' dialogboks op; den
stiller ikke en alternativ side til rådighed.

/Rasmus

Just install Windows. It will crash once a day, and your hardware
will no longer be the poblem.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 12-11-02 10:43

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> Den omtalte knap popper blot browseren 'udskriv' dialogboks op; den
> stiller ikke en alternativ side til rådighed.

Nå ja.. det havde jeg jo egentligt godt set.... I så fald er den noget pjat.

Peter

Fra : Martin Christensen

Dato : 12-11-02 14:18