"Åndernes magt"
Fra : Claus Jørgensen

Dato : 11-11-02 15:38

Jeg ville så gerne have nogle synspunkter på det, der sker i
TV-Zulu-udsendelserne om ÅNDERNES MAGT. Humbug, svindel, djævelens værk,
tankeoverføring eller "ægte vare", der jo unægtelig giver et andet billede
af "virkeligheden" (her under livet efter døden) end den, man kan læse i
bibelen?
vl h cj

Fra : Peter

Dato : 11-11-02 17:30

Claus Jørgensen <clausj@post8.tele.dk> wrote:

> [...]
> af "virkeligheden" (her under livet efter døden) end den, man kan læse i

Jeg har ikke meget fidus til folk der render rundt om mumler og laver
fagter i den tomme luft.

Ikke at sige at der ikke er mulighed for noget overnaturligt, men
Åndernes Magt har ikke overbevist mig.

--
- Peter
http://haxor.dk

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 11-11-02 18:47

"Peter" <se.min@reply-to.com> wrote in message news:1flhtvb.aazhizogdabwN%
> Jeg har ikke meget fidus til folk der render rundt om mumler og laver
> fagter i den tomme luft.
>
> Ikke at sige at der ikke er mulighed for noget overnaturligt, men
> Åndernes Magt har ikke overbevist mig.

Ok, men har du set det nye program der kommer lige efter Åndernes magt? Det
hedder "Klarsyn", og jeg blev da overrasket over hvordan den mand ved så
meget om de mennesker selv om han aldrig har mødt dem.

Fra : Peter

Dato : 11-11-02 20:35

Jógvan Lindenskov <spam@sucks.dk> wrote:

> Ok, men har du set det nye program der kommer lige efter Åndernes magt? Det
> hedder "Klarsyn", og jeg blev da overrasket over hvordan den mand ved så
> meget om de mennesker selv om han aldrig har mødt dem.

har ikke set det, nej-..

--
- Peter
http://haxor.dk

Fra : Jan-Erik

Dato : 11-11-02 22:14

Claus Jørgensen wrote:
> [...]
> værk, tankeoverføring eller "ægte vare", der jo unægtelig giver et
> andet billede af "virkeligheden" (her under livet efter døden) end

Min mening? Det er fup.
Jeg er ikke sikker på om de såkaldte medier udsætter sig selv for
selv-bedrag, eller om de er bevidste om deres metoder.
Men det jeg har set - og snakket med andre om, har langt fra overbevist mig
om kontakt til ånder.
Kold læsning er en af metoderne (en teknik til at trække oplysninger ud af
folk) søg evt. på nettet, det hedder cold reading på engelsk.
Og www.skeptica.dk har nogle artikler hvor Åndernes Magt bliver vurderet fra
en skeptisk synsvinkel.
Skal advare at det nogle gange er MEGET skeptisk, men det er sundt at få
flere indtryk
Desuden er serien heftigt klippet, hvilket tænder advarselslamperne, i hvert
fald hos mig.

/Jan-Erik