Reparation af Neopren-waders
Fra : Gravse

Dato : 11-11-02 15:31

Måske lidt OT, men vidste ikke hvor jeg ellers skulle spørge.

Jeg har et par neopren-waders med filt-såler.
De er 3 år gamle og sålerne er ved at gå fra støvlerne.
Jeg har prøvet at lime dem med noget superlim, men det virker ikke.
Er der nogen der ved hvad man kan bruge til at lime sålerne fast til støvlen
med.
Jeg fisker i saltvand, så det skal nok være nogle skrappe sager.
//Gravse

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 11-11-02 15:41

Gå ind i en dykkerbutik og køb neoprenlim. Kan også fås i nogle
lystfiskerbutikker. Lim sammen kant mod kant, og forstærk på begge sider med
noget stof. Det holder lige så godt som oprindeligt

Erik Breum Petersen

Fra : Hobi

Dato : 11-11-02 18:32

I de fleste grejbutikker kan du købe noget som hedder Aquaseal. Dette
produkt er uovertruffen til alt hvad der hedder waders.
Det er specielt beregnet til neopren, men kan også fint anvendes til de
fleste typer almindelige waders og skridtstøvler.

Det er en tyktflydende masse som kan reparere selv lange revner eller store
huller, da man kan bygge en flade op. Det er ikke nødvendigt at sætte stof
på ved reparation. Det hæfter også på filt, men det skal naturligvis være
rent og tørt. Holdbarheden er helt i top og selv når det er hærdet er
gummimassen blød og fleksibel.

Det er godt nok ret dyrt, men hvis man opbevarer det i fryseren, holder det
sig næsten uendeligt. Det holder sig til gengæld ikke ret længe ved normal
opbevaring.

--
MVH
Hobi

Fra : Johan Gadegaard

Dato : 11-11-02 18:57

- undskyld, men snakker I ikke om lapning af waderne nu? Jeg har aldrig hørt
om andet end kontaktlim til at lime filtsåler på med.

Mvh.
Johan Gadegaard

Fra : Hobi

Dato : 11-11-02 20:01

Aquaseal kan bruges til begge dele.
Du kan sågar lave nye riller i bunden af støvlerne også, hvis du bliver træt
af filten.

--
MVH
Hobi

Fra : Johan Gadegaard

Dato : 11-11-02 20:07

> Aquaseal kan bruges til begge dele.
> Du kan sågar lave nye riller i bunden af støvlerne også, hvis du bliver
træt
> af filten.

Det lyder dyrt! Jeg mener, en lille bitte klat koster 60-70 kr.

Fra : Hobi

Dato : 11-11-02 21:18

Kvalitet koster.
I øvrigt er der utrolig meget i en lille tube. Det så i hvert fald sådan ud,
da jeg sidst havde lappet mine waders. ( Der var små klatter hist og pist

What ever.... Det var mit råd. Så er det jo op til den enkelte at afgøre om
det er værd at følge.

MVH
Hobi

Fra : Martin l

Dato : 11-11-02 23:39

Køb det hos den lokale farvehandler jeg har købt mit hos den lokale profa
lur mig om du ikke kan spare et par håndøre
da deres avangse ikke er sår høj
Mvh Martin L

Fra : Karsten

Dato : 13-11-02 08:58

prøv www.dr.dk/leth
han viste for et par ugen siden , hvordan man lapper neopren

Karsten

--
Karsten Abrahamsen
pa2@image.dk