Printervenlig tabel ?
Fra : Torben

Dato : 11-11-02 15:07

Hej Gruppe,

jeg skal, på en webside, generere en label til udskrift. Label'en skal
genereres dynamisk ud fra værdier i en database, men mit spørgsmål lyder:

- kan det lade sig gøre at lave en label der er nøjagtig 8*8 cm når den
bliver skrevet ud ? Det skal siges at jeg på
ingen måde kender de printere der benyttes !!

På forhånd tak!

/Torben

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 11-11-02 15:56

"Torben" <usenet_mail@yahoo.dk> writes:

> - kan det lade sig gøre at lave en label der er nøjagtig 8*8 cm når den
> bliver skrevet ud ? Det skal siges at jeg på
> ingen måde kender de printere der benyttes !!

Næppe i HTML. Overvej at generer PDF.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Hintzmann

Dato : 11-11-02 16:00

"Torben" <usenet_mail@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> bliver skrevet ud ? Det skal siges at jeg på
> ingen måde kender de printere der benyttes !!

Du kan prøve at lave et print stylesheet, hvor du definere label'en
width: 8cm; height: 8cm;
(mm kan også bruges)

Du kan dog ikke være 100% på at den bliver 8x8 cm, både browser og printer
kan fejle.

Hintzmann