javascript:history.go(-1)
Fra : find clausen

Dato : 11-01-01 20:58

Hej !

Kan man lave en automatisk: javascript:history.go(-1)

Alså så man bliver smidt tilbage til side man kom fra.
Det skal bruges som en nødløsning til jeg finder på noget bedre.

--

find clausen
http://www.photopress.dk/
e-mail: findclausen at photopress.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 11-01-01 21:03

find clausen <django@e-box.dk > skrev
> Kan man lave en automatisk: javascript:history.go(-1)
>
> Alså så man bliver smidt tilbage til side man kom fra.
> Det skal bruges som en nødløsning til jeg finder på noget bedre.

Ved hjælp af:

<HTML>
<HEAD>
<SCRIPT Language="Javascript">
function hurtigvaek(){
history.go(-1);
}
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY onload="hurtigvaek()">
Den side der sender tilbage
</BODY>
</HTML>

Jeg gad godt at vide hvad det skal bruges til?
umiddelbart kan jeg ikke se at det kan bruges til noget da den ikke
refresher siden men bare henter den gamle fra cachen igen..

Må vi høre?
--
Venlig hilsen
Jakob Andersen

Fra : find clausen

Dato : 11-01-01 22:19

On Thu, 11 Jan 2001 20:03:21 GMT, "Jakob Andersen" <jakob@andersen.as>
wrote:

> Jeg gad godt at vide hvad det skal bruges til?
> umiddelbart kan jeg ikke se at det kan bruges til noget da den ikke
> refresher siden men bare henter den gamle fra cachen igen..

Ja, det er til at skifte baggrundsfarve med.
Og det virker fint nok, men så mangler jeg lige, at venstre frame
refresher ...

Du kan se det under INFO på forsiden.

Kan man lave en function der gør det samme som refresh på browserens
toolbar, så man bliver på det sted på siden som man er ... ?

Ja selvfølgelig function refresh ()
men hvordan ...

Egentlig skulle det bare være en knap det activerer en setcookie
og så genopfrisker.

Jeg har lavet en husmandsmodel, bare for at få det til at virke i
første omgang.

--

find clausen
http://www.photopress.dk/
e-mail: findclausen at photopress.dk

Fra : KeZZe

Dato : 11-01-01 22:35

> Ja selvfølgelig function refresh ()

jeg mener det er noget med location.reload() men jeg er træt, så bliv ikke
sur, hvis det ikke virker :)

--
/KeZZe
Mail: mailto:kezze@kezze.dk ICQ: 14602805

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-01-01 22:27

Jakob Andersen <jakob@andersen.as> skrev:

> Jeg gad godt at vide hvad det skal bruges til?
> umiddelbart kan jeg ikke se at det kan bruges til noget da den ikke
> refresher siden men bare henter den gamle fra cachen igen..

Jeg sad også med åben mund og opspærrede øjne da jeg læste spørgsmålet

Jeg venter også spændt på Finds svar.

Er history.back() ikke lige så god - hvad er forskellen?
--
Allan

Fra : find clausen

Dato : 11-01-01 22:38

On Thu, 11 Jan 2001 22:26:56 +0100, "Allan Vebel" <allan@vebel.dk>
wrote:

> Jeg venter også spændt på Finds svar.

Du kender det sikker godt:
Man får en ide, og så skal man ha' det til virke, NU !
Ellers kan det ikke betale sig at gå i seng,
man kan alligevel ikke falde i søvn ;-noz)
--

find clausen
http://www.photopress.dk/
e-mail: findclausen at photopress.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 11-01-01 22:40

> Jakob Andersen <jakob@andersen.as> skrev:

> Er history.back() ikke lige så god - hvad er forskellen?

history.go() er oprindelig lavet til at man kan finde den URL der ligger
tættest på i history.

f.eks. history.go("www.google.com") går til dit nærmeste besøg hos google
frem eller tilbage i historien..

Senere tror jeg så at metoden med nummereringen er kommet til fordi nogle
ønskede at hoppe mere end bare frem og tilbage med history.forward() og
history.back()

History har forresten også en length metode history.length angiver hvor
mange URLs der er i dit history array
og hvis man bare skriver history.back uden paranteser får man den forrige
URL mens man med history.current får den nuværende

--
Allan Vebel <allan@vebel.dk> skrev i en

Fra : find clausen

Dato : 14-01-01 19:11

wrote:

> Jeg sad også med åben mund og opspærrede øjne da jeg læste spørgsmålet

Ha, ja grin bare, men nu virker det, som jeg vil ha' det.
Fordelen er, at man reloader siden til det sted på siden,
hvorfra man reloadede.

Men det var faneme svært !

--

find clausen