Kan denne kode kun bruges af PC brugere me~
Fra : Peter

Dato : 11-11-02 00:20

Hej

Jeg har følgende HTML-kode (som fungerer OK på min PC som bruger Windows ME)
men jeg ikke den tanke: Er det kun windows brugere som vil kunne få
print-knappen til at virke? Hvad med Linux-folket og andre?

<input type=button value="Udskriv" onclick="window.print ();">

m.v.h.

Peter

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 11-11-02 10:47

Peter wrote:
> [...]
> print-knappen til at virke? Hvad med Linux-folket og andre?
>
> <input type=button value="Udskriv" onclick="window.print ();">

den kan godt fool-proofes lidt, kik på udskriv-funktionen hos fx. HC
Andersen-centret herunder og lær af det du ser . Det er godt nok
udskrift med åbning i nyt vindue, men java-scriptet skulle er portabelt
til en knap-udskrivningsfunktion

mvh

Jesper Brunholm

--
H.C. Andersen-Centret med nyt design: <http://www.andersen.sdu.dk/>
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - <http://www.phonixfolk.dk/>

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 11-11-02 10:52

Peter wrote:

> Jeg har følgende HTML-kode (som fungerer OK på min PC som bruger Windows
> ME) men jeg ikke den tanke: Er det kun windows brugere som vil kunne få
> print-knappen til at virke? Hvad med Linux-folket og andre?

window.print() virker fint i både Netscape 4, Netscape 6+, Mozilla,
Konqueror, Opera og andre Linux-browsere.

Er man i tvivl om den slags ting, kan man teste sit site i Mozilla eller
Netscape 6+ og så se, om den indbyggede JavaScript-konsol (Tools -> Web
Development -> JavaScript Console) kommer med nogen fejl.

--
Jonas Koch Bentzen