Drivhusbog
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-11-02 23:48

Jeg er ved at læse Helge P.'s bog om drivhuset. Der omtaler han uden videre
PVC-folie. Det skulle være bedre end Polyethylen. Men jeg har aldrig set
eller hørt om klar PVC folie, kun om tyk, farvet bassinfolie. Jeg kan heller
ikke se noget på Nettet om det. Kan det skaffes? Eller er bobleplast godt
nok til 'drivhus inden i drivhuset'?

Han skriver også at 45% af lyset kommer fra Nord på overskyede dage. Jeg
havde ellers planer om at lade Nordsiden være en murstensmur....

Angående kunstlys: er det OK at bruge et alm. neonrør, evt. et standard
sammen med et varmt, akvarielamper koster jo en mindre formue?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Egon Svane

Dato : 11-11-02 21:27

Jeg har også læst samme bog og havde samme undren, men jeg har ingen
erfaring med plastfolie. Derimod har jeg tænkt mig at forsøge med "drivhus i
drivhus" ved hjælp af bobleplast i det tidlige forår - til forspiring,
tilsat lidt tilskudsvarme.
Har nogen erfaring med det?
Egon

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-11-02 22:56

Egon Svane <buffy.svane@get2net.dk> skrev i en
> [...]
> erfaring med plastfolie. Derimod har jeg tænkt mig at forsøge med "drivhus
> drivhus" ved hjælp af bobleplast i det tidlige forår - til forspiring,

Ja, jeg brugte kun alm. PE-plast, og senere måtte jeg lave udluftning: Et
hul i toppen dækket af en plastkasse, tapet i den ene side og en snor op til
drivhusoplukkeren. Når den så åbnede, blev der også åbnet i 'underhuset' der
ret snart blev for lille! Det gav agurker fra midt i maj, og senere en
frygtelig masse tomater.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Egon Svane

Dato : 12-11-02 21:53

Hej Preben - og gruppen.
Ideen med at knytte automatisk vinduesåbner til "det lille drivhus" bør
udløse en pris til dig. Jeg synes det er en kanon ide, som jeg vil tage til
mig.
Venlig hilsen - Egon