shutdown og poweroff virker ikke :(
Fra : Tommy

Dato : 10-11-02 16:34

Hej NG

Jeg køre MDK 9.0 og min computer lukker ikke ned. APM er startet. Når jeg i
konsolen skriver shutdown -h now eller poweroff slukkes strømforsyningen
ikke. Apm er aktiveret i BIOS. Nedlukningen fungere fint i REDHAT og
windows.

Håber nogen har et svar.

MVH
Tommy

Fra : Kasper

Dato : 10-11-02 17:30

On Sun, 10 Nov 2002 16:33:46 +0100, Tommy wrote:

> [...]
> konsolen skriver shutdown -h now eller poweroff slukkes strømforsyningen
> ikke. Apm er aktiveret i BIOS. Nedlukningen fungere fint i REDHAT og
Prøv med halt

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 10-11-02 17:59

Tommy wrote:
> [...]
> konsolen skriver shutdown -h now eller poweroff slukkes strømforsyningen
> ikke. Apm er aktiveret i BIOS. Nedlukningen fungere fint i REDHAT og

Er du sikker på at din kerne understøtter det?

--
Lars Kongshøj

Fra : Tommy

Dato : 11-11-02 21:11

Lars Kongshøj wrote:

> Er du sikker på at din kerne understøtter det?

Jeg har kompileret en nye kerne ,hvor apm og alle buggy bios ting og sager
skulle været slået til. MEn æv æv stadigvæk kan den ikke poweroff. Bios er
fra Phonix

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 11-11-02 22:54

Tommy <trn1307@hotmail.com> writes:

> Jeg har kompileret en nye kerne ,hvor apm og alle buggy bios ting og sager
> skulle været slået til. MEn æv æv stadigvæk kan den ikke poweroff. Bios er
> fra Phonix

Du kan ikke regne med at det virker, hvis du propper alle workarounds
i kernen. Jeg brugte selv en del tid med at rode med det i sin tid (nu
bruger jeg ACPI). På mange via chipsets er det 'real mode poweroff',
der gør forskellen - på nogle virker det ene, på andre det andet.

/Rasmus

The Internet is full. Go away.
-- Joel Furr

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 10-11-02 18:07

Tommy wrote:
> [...]
> konsolen skriver shutdown -h now eller poweroff slukkes strømforsyningen
> ikke. Apm er aktiveret i BIOS. Nedlukningen fungere fint i REDHAT og
Er apm loadet som modul? modprobe apm