X ??
Fra : Bloody2k

Dato : 10-11-02 13:36

Da jeg skulle kompliere Kmess, som skulle være en god messenger kopi, siger
den "Can't find X includes" hvor finder jeg denne, jeg kører redhat 8, og
har installeret alle udviklingspakkerne !!

Bloody2k

Fra : Michael Andreasen

Dato : 10-11-02 13:53

Bloody2k wrote:

> [...]
> siger den "Can't find X includes" hvor finder jeg denne, jeg kører redhat
> 8, og har installeret alle udviklingspakkerne !!

http://developer.kde.org/build/compilationfaq.html

Fundet på google med søgeordene "Can't find X includes"

--
Mvh Michael Andreasen

"...There are only 10 types of people in the world...........those who
understand binary jokes, and those who don't..."

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 10-11-02 14:00

"Bloody2k" <spacemann@mail.dk> writes:

> Da jeg skulle kompliere Kmess, som skulle være en god messenger kopi, siger
> den "Can't find X includes" hvor finder jeg denne, jeg kører redhat 8, og
> har installeret alle udviklingspakkerne !!

Åbenbart ikke alle; du mangler sandsynligvis XFree86-devel.

/Rasmus

Programming is a race between programmers, who try and make more and
more idiot-proof software, and universe, which produces more and more
remarkable idiots.
Until now, universe leads the race.
- R. Cooka

Fra : Bloody2k

Dato : 10-11-02 14:05

ok, tak !! nu har jeg fået installeret den, men hvor ligger den sig så ??
kan ikke lige finde ud af at finde/åbne den !!

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 10-11-02 15:18

"Bloody2k" <spacemann@mail.dk> writes:

> ok, tak !! nu har jeg fået installeret den, men hvor ligger den sig så ??
> kan ikke lige finde ud af at finde/åbne den !!

Lægger sig? Du har formentlig installeret den med 'rpm -ivh'
el. lign.? Så plejer den at være placeret i /usr/X11R6/. Du kan få
udskrevet listen over filer med 'rpm -ql XFree86-devel'.

Jeg vil forøvrigt anbefale et besøg på