adsl-router
Fra : Jens Nielsen

Dato : 09-11-02 13:56

jeg har en adsl router med fire pc'er tilsluttet.

hvis mine børn ønsker at spille mod hinanden på et internetspil og begge
forsøger at komme ind på spillet, får de at vide at der allerede er en
maskine med samme ip-adresse logget på.

er der noget jeg kan gøre for at ændre ip-adressen på den ene pc, således at
de bliver registreret som to forskellige enheder, selvom de kører over den
samme adsl forbindelse.

mvh
jens

Fra : Calle.

Dato : 09-11-02 14:06

Jens Nielsen wrote:
> [...]
> således at de bliver registreret som to forskellige enheder, selvom
> de kører over den samme adsl forbindelse.

det vil sige det er et spil over nettet!
Så er det jo den ip din router har fået af din udbyder der registreres.
Uanset hvad du gør lokal så er det din "offentlige" IP spillet ser

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 09-11-02 15:41

"Calle." <Calle@jyde.dk> writes:

> det vil sige det er et spil over nettet!
> Så er det jo den ip din router har fået af din udbyder der registreres.
> Uanset hvad du gør lokal så er det din "offentlige" IP spillet ser

Der skal en offentlig IP til til hver PC, som skal deltage i det
pgl. spil. Det skal bestilles hos udbyderen.

/Rasmus

May the smurf be with you... Always.
-- Obi-Smurf Kenobi

Fra : Bent Nielsen

Dato : 09-11-02 18:39

Rasmus Bøg Hansen skrev:

> Der skal en offentlig IP til til hver PC, som skal deltage i det
> pgl. spil. Det skal bestilles hos udbyderen.

Det er da ikke alle spil det ikke kan køre bag en routere.

Vi spiller da Unreal uden problemmer med 3-4 stykker på en routere
Mvh.
Bent Nielsen

Http://Box2000.dk & Http://TeamNord.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-11-02 19:27

Jens Nielsen skrev:

>hvis mine børn ønsker at spille mod hinanden på et internetspil og begge
>forsøger at komme ind på spillet, får de at vide at der allerede er en
>maskine med samme ip-adresse logget på.

Har du overvejet at køre spillet på lokalnettet, altså uden at
ungerne går på internettet? Det kan lade sig gøre med mange spil.
men de kan selvfølgelig ikke koble sig på en stor
internetspilserver med mange spil og modstandere.

--
Bertel