Hvorfor skal IE altid bestemme hvor jeg sk~
Fra : Martin K

Dato : 09-11-02 12:24

Hey Gruppe

Jeg bruger IE 6 SP1 og har følgende problem: Hver gang jeg vil genne et
eller andet på min HD, og vælger 'gem destination som' eller 'gem billede
som' vil IE partout selv bestemme hvor de skal ligge. Kan man ikke selv
definere den folder man gerne vil have skal være ens standardmappe, så den
altid vil lægge dem der først, så man er fri for at bladre ud af
windowsmappen over på et nyt drev mv. Præcis som man kan i eksempelvis Word
under filplaceringer. Det må sq da være muligt...

På forhånd tak...

--
Martin K

Fra : Leony

Dato : 09-11-02 18:12

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> definere den folder man gerne vil have skal være ens standardmappe, så den

Jo, det kan du godt. Det kræver kun lige en lille ændring i
registreringsdatabasen.
Du kan læse om det her:
http://www.winguides.com/registry/display.php/842/

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Martin K

Dato : 11-11-02 14:16

Leony wrote:
> Jo, det kan du godt. Det kræver kun lige en lille ændring i
> registreringsdatabasen.
> Du kan læse om det her:
> http://www.winguides.com/registry/display.php/842/

Takker... det var sådan noget lignende jeg skulle bruge

--
Martin K

Fra : Martin K

Dato : 12-11-02 18:59

Leony wrote:
> Jo, det kan du godt. Det kræver kun lige en lille ændring i
> registreringsdatabasen.
> Du kan læse om det her:
> http://www.winguides.com/registry/display.php/842/

Men dette virker jo kun når man skal gemme noget andet end billeder. Hvis
man vil gemme et billede foreslår den stadig billedemappen grrr.... er der
også en fix løsning på det?

--
Martin K

Fra : Leony

Dato : 13-11-02 10:12

> Men dette virker jo kun når man skal gemme noget andet end billeder. Hvis
> man vil gemme et billede foreslår den stadig billedemappen grrr.... er der
> også en fix løsning på det?

Det er den metode der er beskrevet på alle tweak sites.
Hvis du gemmer et billede ved at vælge "gem billede som", så prøv i stedet
at vælge "gem destination som".

Går ud fra at vi taler XP.
En løsning kunne være at flytte din "billeder" mappe.
Dette kan du sikkert gøre med TweakUI:
http://www.microsoft.com/ntworkstation/downloads/PowerToys/Networking/NTTweakUI.asp
det kan i hvert fald gøres med TweakXP:
http://www.totalidea.de/frameset-tweakxp.htm

Et andet alternativ kunne være at gøre din billedemappe til default download
mappe. Den kan jo nemt nåes med en genvej.
Bare et par forslag, måske du kan bruge et af dem.

Fra : Martin K

Dato : 13-11-02 18:01

Leony wrote:
> Det er den metode der er beskrevet på alle tweak sites.
> Hvis du gemmer et billede ved at vælge "gem billede som", så prøv i
> stedet at vælge "gem destination som".

Det er da en mulighed... Men tit linker billederne jo til noget helt
tredje....

> Går ud fra at vi taler XP.

Det gør vi nemlig

> [...]
> download mappe. Den kan jo nemt nåes med en genvej.
> Bare et par forslag, måske du kan bruge et af dem.

Takker for forslagene. Jeg vil faktisk helst slippe af med hele mappen
dokumenter, alt det andet bras der ligger der i. MS skal ikke komme her og
fortælle mig hvorda jeg vil organisere mine ting Kan man fjerne
dokumentmappen på en måde...?

--
Martin K

Fra : Leony

Dato : 15-11-02 10:43

> Det er da en mulighed... Men tit linker billederne jo til noget helt
> tredje....

Overset, men vigtig, detalje. Du har ret, den slags kan man nemt komme ud
for.
En af de mere besværligere løsninger kunne være at downloade billederne med
en downloadmanager (kopiere billedets sti ind og så downloade).
Har fundet dette program:
http://newfreeware.com/internet/50/
Det kan downloade alle billeder på en side eller billeder der linkes til på
en side. Man kan vist desværre ikke vælge hvor billederne skal downloades
(da jeg kun ha prøvet det en gang, til denne post, skal jeg ikke kunne
udelukke at muligheden findes).
Det er ret smart. Man kan lave sig nogle enorme samlinger wallpapers osv på
næsten ingen tid.
Det har dog vist nogle begrænsninger med rammer og måske andre ting.
Der findes mange andre lignende programmer (sikkert også freeware) hvis det
er noget du mener at kunne bruge.

> [...]
> dokumenter, alt det andet bras der ligger der i. MS skal ikke komme her og
> fortælle mig hvorda jeg vil organisere mine ting Kan man fjerne

Ved ikke om du kan slippe for dokumentermappen - mon dog.
Personligt bruger jeg Opera og har ikke nogen problemer en mappe til alle
downloads osv.