Suså St. Bededag, fisketips?
Fra : Soren Jensen

Dato : 28-02-01 23:01

Hej, er der nogen der har taget kanoturen fra Næsby Bro og til Næstved i
St. Bededagene og evt. har nogle fisketips på åen/søerne undervejs? Vi
drager afsted to voksne, to på 14 år og en 8-årig, så vi har arme nok. Og
selvfølgelig regner det ikke!
/Søren

Fra : Per Gade

Dato : 01-03-01 18:04

Hej Søren

Det er selvfølgelig meget fristende at fiske, hvis man sejler kano på
Tystrup-Bavelse og Susåen, men det vil desværre ikke være lovligt. Fiskeriet
på søerne er lejet ud til diverse foreninger, og det gælder også store
strækninger af åen.

For åens vedkommende er det Sportsfiskerklubben Næstved, der administrerer
kortsalg for en del strækninger nedstrøms Bavelse. Det gælder stræk ved
Skelby, Nåby og Herlufsholm. Det er muligt at købe fiskekort - du finder
foreningens hjemmeside på nettet (søg i Jubii). Så vidt jeg husker koster
det 50 kr. for et dagkort.

Jeg ved ikke, om der udbydes dagkort til søerne. Du kan måske få svar på det
på turistkontoret i Næstved.

I Susåen er der store gedder, aborrer, skaller, rimter, ål m.m. De kan
fanges med alle de gængse metoder (se evt. Politikens bog om lystfiskeri -
den kan lånes på biblioteket).

Knæk og bræk

Per Gade

P.S. Regnvejr er såmænd ikke så slemt - på søerne er blæst langt værre. Så
kan der rejse sig en pæn bølgegang

Soren Jensen <land99@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:land99-0103010001270001@192.168.254.200...