/ Forside / Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
VB/Basic
#NavnPoint
berpox 2425
pete 1435
CADmageren 1251
gibson 1230
Phylock 887
gandalf 836
AntonV 790
strarup 750
Benjamin... 700
10  tom.kise 610
Systemfiler ?
Fra : Peter Jensen


Dato : 28-02-01 22:47

Hejsa

Lige et lille simpelt spørgsmål. Når man distribuerer sit Visual Basic
program, ER det så tvingende nødvendigt at pakke med Package And
Deployment Wizard (og findes der egentlig en version, der kan generere en
DANSK installation ?), eller kan man blot sørge for at de nødvendige
systemfiler findes i mappen med det program man distribuerer ? Dvs. SKAL
systemfiler registreres i Registreringsdatabasen og kopieres til
windows\system, for at programmet kan køre (selv på de ældste versioner
af Win95) ?

På forhånd tak !

Mvh. Peter









 
 
Thomas Rasmussen (01-03-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 01-03-01 10:03

Hejsa.

Nej, det er IKKE nødvendigt. Du skal for guds skyld IKKE selv lave et
program, der installere systemfiler, med mindre du VIRKELIG VIRKELIG ved
hvad du gør. Alle programmer afhænger jo af disse systemfiler, så hvis du
fucker op, har du fucket det hele op.

Du kan også bruge InstallShield, kan langt mere, men også mere advanceret
(det er meget script baseret)

Men hvad er problemet med Package & Deployent wizard? Hvis du vil lave
ekstra features i det, følger koden med Visual Studio, og så kan du bare
rette det til en dansk version....

/Thomas

"Peter Jensen" <retep@post5.tele.dk> wrote in message
news:97jrnk$48m$1@news.inet.tele.dk...
> Hejsa
>
> Lige et lille simpelt spørgsmål. Når man distribuerer sit Visual Basic
> program, ER det så tvingende nødvendigt at pakke med Package And
> Deployment Wizard (og findes der egentlig en version, der kan generere en
> DANSK installation ?), eller kan man blot sørge for at de nødvendige
> systemfiler findes i mappen med det program man distribuerer ? Dvs. SKAL
> systemfiler registreres i Registreringsdatabasen og kopieres til
> windows\system, for at programmet kan køre (selv på de ældste versioner
> af Win95) ?
>
> På forhånd tak !
>
> Mvh. Peter
>
>
>
>
>
>
>
>



Peter Jensen (01-03-2001)
Kommentar
Fra : Peter Jensen


Dato : 01-03-01 11:01

Hej igen Thomas !

> Men hvad er problemet med Package & Deployent wizard? Hvis du vil lave
> ekstra features i det, følger koden med Visual Studio, og så kan du bare
> rette det til en dansk version....

Nu sidder jeg jo kun med en VB6 Learning Edition - og jeg er ikke sikker på
at koden til P&DW følger med, men anyway: Det jeg tænkte på mht.
systemfilerne er, hvis/når jeg brænder mit program på en CD-ROM, og laver en
autorun.inf, om den så kan eksekvere mit program, selvom de nødvendige
systemfiler måske ikke er installeret i Windows, men blot findes på min
CD-ROM i samme mappe som min .exe.

Mange tak for din hjælp !

Mvh. Peter





Thomas Rasmussen (01-03-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 01-03-01 11:11

Hejsa.

Hm, app'en kan sagtens kører fra din cdrom, men den tager stadig systemfiler
fra Windows\system, eftersom der bliver kigget i registry på den pågældende
computer efter DLL filerne. Så hvis de ikke bliver fundet, vil du få en
fejlmeddelse (se nedfor)
Du kan eventuelt når din app starter op, checke om de DLL du skal bruge,
findes i systemet. Det gøre du ved at oprette en object fra DLL'en. Hvis der
fremkommer en fejl, er der DLL ikke installeret

"ActiveX object cannot be created" (eller noget lign,)

Den fanger du og vise en sigende meddelse til brugeren. Så må brugeren selv
installere disse systemfiler. men hvis jeg var dig, så ville jeg bruge
P&DW.. Specielt hvis du app ikke fylder særligt meget (under 10 MB), så
ville jeg da selv foretrække at bruge min diskplads fremfor at skulle skifte
til din CD hver gang jeg skal bruge dit program..

Håber det kunne hjælpe...

/Thomas


"Peter Jensen" <retep@post5.tele.dk> wrote in message
news:97l6nt$8f0$1@news.inet.tele.dk...
> Hej igen Thomas !
>
> > Men hvad er problemet med Package & Deployent wizard? Hvis du vil lave
> > ekstra features i det, følger koden med Visual Studio, og så kan du bare
> > rette det til en dansk version....
>
> Nu sidder jeg jo kun med en VB6 Learning Edition - og jeg er ikke sikker

> at koden til P&DW følger med, men anyway: Det jeg tænkte på mht.
> systemfilerne er, hvis/når jeg brænder mit program på en CD-ROM, og laver
en
> autorun.inf, om den så kan eksekvere mit program, selvom de nødvendige
> systemfiler måske ikke er installeret i Windows, men blot findes på min
> CD-ROM i samme mappe som min .exe.
>
> Mange tak for din hjælp !
>
> Mvh. Peter
>
>
>
>



Peter Jensen (01-03-2001)
Kommentar
Fra : Peter Jensen


Dato : 01-03-01 11:21

Hej Thomas !

> Du kan eventuelt når din app starter op, checke om de DLL du skal bruge,
> findes i systemet. Det gøre du ved at oprette en object fra DLL'en. Hvis
der
> fremkommer en fejl, er der DLL ikke installeret
>
> "ActiveX object cannot be created" (eller noget lign,)
>
> Den fanger du og vise en sigende meddelse til brugeren. Så må brugeren
selv
> installere disse systemfiler. men hvis jeg var dig, så ville jeg bruge
> P&DW.. Specielt hvis du app ikke fylder særligt meget (under 10 MB), så
> ville jeg da selv foretrække at bruge min diskplads fremfor at skulle
skifte
> til din CD hver gang jeg skal bruge dit program..

Mange tak for hjælpen - jeg kikker på det !

Jeg har fundet koden til P&DW, men kan ikke finde nogen steder at redigere
al teksten (fra engelsk til dansk) ?? - Nogen forslag ?

Mvh. Peter




Thomas Rasmussen (01-03-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 01-03-01 12:07

Hejsa
Ja, Programmet bruger en ressource file (garanteret). I denne fil ligger der
tekst strenge, som bliver hentet ind. Funktionen der gør det, hedder nok
noget med "ResolveResourceString" eller lign. I sidste ende er der en VB
funktion LoadResString(<nr>), som hente strengen ind.
Søg efter den
Kig i resource filen.. Du skal bruge en resource editor addin, som
skulle være installeret. hvis ikke, er der en DLL fil der hedder noget med
RegEdit.DLl. Registrer denne DLL og strt VB igen. Så sku den være der

God fornøjelse
/Thomas

"Peter Jensen" <retep@post5.tele.dk> wrote in message
news:97l7s8$ec2$1@news.inet.tele.dk...
> Hej Thomas !
>
> > Du kan eventuelt når din app starter op, checke om de DLL du skal bruge,
> > findes i systemet. Det gøre du ved at oprette en object fra DLL'en. Hvis
> der
> > fremkommer en fejl, er der DLL ikke installeret
> >
> > "ActiveX object cannot be created" (eller noget lign,)
> >
> > Den fanger du og vise en sigende meddelse til brugeren. Så må brugeren
> selv
> > installere disse systemfiler. men hvis jeg var dig, så ville jeg bruge
> > P&DW.. Specielt hvis du app ikke fylder særligt meget (under 10 MB), så
> > ville jeg da selv foretrække at bruge min diskplads fremfor at skulle
> skifte
> > til din CD hver gang jeg skal bruge dit program..
>
> Mange tak for hjælpen - jeg kikker på det !
>
> Jeg har fundet koden til P&DW, men kan ikke finde nogen steder at redigere
> al teksten (fra engelsk til dansk) ?? - Nogen forslag ?
>
> Mvh. Peter
>
>
>



Jan Vennike (01-03-2001)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 01-03-01 13:03

"Peter Jensen" <retep@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:97jrnk$48m$1@news.inet.tele.dk...
> Hejsa
>
> Lige et lille simpelt spørgsmål. Når man distribuerer sit Visual Basic
> program, ER det så tvingende nødvendigt at pakke med Package And
> Deployment Wizard (og findes der egentlig en version, der kan generere en
> DANSK installation ?), eller kan man blot sørge for at de nødvendige
> systemfiler findes i mappen med det program man distribuerer ? Dvs. SKAL
> systemfiler registreres i Registreringsdatabasen og kopieres til
> windows\system, for at programmet kan køre (selv på de ældste versioner
> af Win95) ?
>
> På forhånd tak !
>
> Mvh. Peter
>
>
Ja, der findes en dansk udgave. Selve kildekoden til SETUP1.EXE ligger der,
men desværre ligger alle kildetekster i en DLL fra C++. Jeg har dog rettet
det og du skal bare have en ny SETUP1.EXE, hvis det har interesse. Dog vil
afinstallationen stadig være på engelsk, men man sælger da ikke programmer,
for at folk skal afinstallere dem igen

Jan



Peter Jensen (02-03-2001)
Kommentar
Fra : Peter Jensen


Dato : 02-03-01 14:28


> Ja, der findes en dansk udgave. Selve kildekoden til SETUP1.EXE ligger
der,
> men desværre ligger alle kildetekster i en DLL fra C++. Jeg har dog rettet
> det og du skal bare have en ny SETUP1.EXE, hvis det har interesse. Dog vil
> afinstallationen stadig være på engelsk, men man sælger da ikke
programmer,
> for at folk skal afinstallere dem igen

Jeg HAR fået tilsendt en ny setup1.exe - men mange tak alligevel

Mvh. Peter



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste