primær og sekundær dns
Fra : Robert Jensen

Dato : 08-11-02 13:34

når jeg har installeret mit internet fra tdc netexpress har jeg aldrig
nogensinde rodet med dns, men altid bare ladet den stå på fin automatisk
eller lign.

nu har jeg så skulle finde mit gamle brugernavn frem, og ser at det på samme
stykke papir jeg engang fik fra tdc står 2 ip adresser der er beskrevet som
primær og sekundær dns.

jeg ahr nu sat dem på, men syntes ikke lige at kunne mærke en forskel......

nogle af jer der ved hvad forskellen er fra at have den på automatisk og det
jeg har nu ???

på forhånd tak.
--

Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 08-11-02 13:37

> [...]
>
> nogle af jer der ved hvad forskellen er fra at have den på automatisk og det

Der er sikkert ingen forskel.
Den sekundere dns-server, bruges kun hvis den primære ikke svarer.
Venligst
Flemming
Aalborg

Fra : Cubus

Dato : 08-11-02 23:40

"Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> skrev

> [...]
>
> nogle af jer der ved hvad forskellen er fra at have den på automatisk og det

Den er ingen forskel bortset fra at de i det ene tilfælde tildeles automatisk, i
det andet indtastes manuelt.

Hvis man fx havde en bærbar computer, der skulle kobles på forskellige
netværk er automatik at foretrække. Manuel indtastning er fx relevant, hvis
ens computer ikke modtager oplysninger via DHCP. Fx fordi man har
konfigureret den manuelt med en fast lokal IP-adresse bag en router.

Adresserne er de samme hvad enten det sker pr automatik eller manuelt.

http://cubus.adsl.dk/elteknik/opslag/dns.php

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk/