Port 80
Fra : RunnerFox

Dato : 08-11-02 12:19

Hej alle !!

Gerne et svar til newbie.....

Jeg har installeret Edonkey og åbnet de dertil hørende porte og fået det op
og køre ok. Derefter åbnede jeg port 80 TCP hvorefter Edonkey ikke ville
connecte ordentligt...

Spørgsmålet går IKKE på Edonkey, men hvad jeg har gjort ved at åbne for port
80, og om det betyder noget sikkerhedsmæssigt (sidder med Cisco 677)

Rune

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 08-11-02 13:46

"RunnerFox" <urnerunner@hotmail.com> wrote in message
> Hej alle !!
>
> Gerne et svar til newbie.....

skal gøre mit bedste :)

> [...]
port
> 80, og om det betyder noget sikkerhedsmæssigt (sidder med Cisco 677)

Port 80 er til vi du har en WWW ( webserver ) stående.
på dit netværk.

Men hvis du ikke har det så bare luk den igen.

Omkring sikkerhedsmæssigt så gør det ikke noget så længe du ikke køre nogen
web server på din pc.

/Thomas @ www.tdn.dk

Fra : Per.K

Dato : 08-11-02 14:27

"RunnerFox" <urnerunner@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
port
> 80, og om det betyder noget sikkerhedsmæssigt (sidder med Cisco 677)

Du kan gøre noget skide smart istedet for at sidde og regne det Telnet ud.
Få CyberCity til at gøre det for dig. Det gjorde jeg da jeg var kunde hos
dem.
Jeg ringede til supporten og forklarede ham at jeg ikke kunne hitte ud af
det
portforwarding og om han ikke gad at hjælpe mig.
Naturligvis, lød svaret. Hvad for fileshare ønsker du at køre med osv,
spurgte
han. Nævnte så det jeg ønskede og så forwardede han routeren derfra hvor han
sad. 2min senere kørte det hele som velsmurt. Skide flink fyr den supporter.
Bare ring til dem, de er skide flinke de supportere.

Venligst Per

Fra : Bo Simonsen

Dato : 09-11-02 15:15

In article <TXOy9.551$gs1.1392@news.get2net.dk>, Per.K wrote:

> Du kan gøre noget skide smart istedet for at sidde og regne det Telnet ud.
> Få CyberCity til at gøre det for dig.

Jeg ville aldrig stole på nogen andre end mig selv, roede i min
firewall/NAT konfiguration.

Slet ikke når jeg tænker på den incompetence, at ISP-supportere kan
have. "Vi åbner sku bare for det hele, jaja" Klassisk!

Bo Simonsen

Fra : Brunoxel

Dato : 12-11-02 21:25

"Bo Simonsen" <bo@geekworld.dk> wrote in message

> [...]
> Slet ikke når jeg tænker på den incompetence, at ISP-supportere kan
> have. "Vi åbner sku bare for det hele, jaja" Klassisk!
You got this 100% Right :)

BrunoXel

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 13-11-02 11:10

"Brunoxel" <brunoxel@hotmail.com> wrote in

> You got this 100% Right :)

Ja uha, ISP-supportere kan være inkompetente. Det samme kan tandlæger og
automekanikere være, og hvad så? Hvis man har brug for hjælp på et område
man ikke fatter et klap af har man ikke mange valg. Bevares, man kan sætte
sig ind i det selv, men det er jo netop derfor vi har alle de forskellige
professioner. Det kan simpelthen være for overvældende at skulle kunne alt
selv.

--
Knud

Fra : Bo Simonsen

Dato : 15-11-02 21:30

In article <Xns92C57259FC29BknudINVALIDskodlivdk@212.242.40.196>,
Arne Schwerdtfegger wrote:

> [...]
> professioner. Det kan simpelthen være for overvældende at skulle kunne alt

Måske kunne man forestille brugeren ville læse lidt om tingene, så han
måske fandt ud af hvordan man gjorde. Dog må jeg bøje mig lidt for, at
cisco routere ikke er de nemmeste at administere, for en "normal"
person. Jeg har dog ikke prøvet deres webinterface.

Jeg fik selv en Speedstream 2601 med, den burde selv et 5 årig barn
kunne sætte op.

Bo Simonsen

Fra : RunnerFox

Dato : 08-11-02 17:21