RH8.0 på bærbar - uden cd-rom...
Fra : Brian Axelgaard [940~

Dato : 07-11-02 18:13

Jeg har fået at vide at subj. er muligt. Det skulle så ske via netværk,
meeen hvordan dælen gør jeg lige det? Jeg har en win2k maskine (denne) og en
win 98 bærbar + en win98 maskine på netværk, men hvordan får jeg adgang til
cd-rom drevet i en af dem? Er det evt. nemmere at installere direkte fra en
ftp? Jeg går på Aalborg Universitet og RH8.0 ligger på deres server, så hvis
det er muligt via netværk så ville det da være fedt :)

Bærbar specs:

Compaq LT5200

P120 (2x60MHz)
72mb ram EDO
810MB HD :-/
10.4"TFT 800x600
Musen: en dut på tastaturet :)
Intel netkort:
http://www.intel.com/network/connectivity/products/pro100s_mobile_adapter.ht
evt. findes der også et i min dockingstation:

Her er yderligere info:
http://www.compaq.com/support/files/LTE/us/locate/4_851.html#1

Der står lidt "Linux-specs" her: http://t2100cdt.kippona.net/linux/lte5200/

Fra : Peter Dalgaard BSA

Dato : 07-11-02 18:41

"Brian Axelgaard [9400]" <0011754m001@mail1.stofanet.dk> writes:

> [...]
> ftp? Jeg går på Aalborg Universitet og RH8.0 ligger på deres server, så hvis
> det er muligt via netværk så ville det da være fedt :)

I bred almindelighed er det nemt at installere RH direkte fra FTP (det
var det i hvert fald da jeg opgraderede min til 7.3), men jeg er
alvorligt bange for at det ikke kan være på din maskine. Det plejer at
være en kamp at få den til at fylde under 1GB.

Hvis det var mig, så tror jeg at jeg ville benytte lejligheded til at
sætte mig ind i Debian's installationsmysterier, og så lave en minimal
installation baseret på fvwm2 (eller en af de andre letvægts window
managere -- glem Gnome/KDE, det bliver i bedste fald til en maskine
der står og snakker med sin disk konstant).

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N

Fra : Preben Andersen

Dato : 07-11-02 18:41

"Brian Axelgaard [9400]" <0011754m001@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
en
> win 98 bærbar + en win98 maskine på netværk, men hvordan får jeg adgang

Du deler bare CD-drevet, så enkelt er det. Jeg går ud fra, den bærbare er på
nettet.
mvh
Preben

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 07-11-02 19:33

Brian Axelgaard [9400] skrev:

> [...]
> ftp? Jeg går på Aalborg Universitet og RH8.0 ligger på deres server, så hvis
> det er muligt via netværk så ville det da være fedt :)

Tag din laptop med på Uni og installer fra disketter via S-netværket.
Med dine maskines bestykning ville jeg vælge Debian evt. med fluxbox
hvis du har brug grafisk brugergrænseflade.

Du kan hente filerne til disketterne og vejledening på
<ftp://mirrors.sunsite.dk>

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Brian Axelgaard [940~

Dato : 07-11-02 20:20

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.please> skrev i en meddelelse
> Tag din laptop med på Uni og installer fra disketter via S-netværket.
> Med dine maskines bestykning ville jeg vælge Debian evt. med fluxbox
> hvis du har brug grafisk brugergrænseflade.

Okay... er det kun de 5 disketter eller henter den mere via netværk/ftp ?
Kan Emacs/Latex installeres i sammen omgang eller skal det tilføjes senere?

> Du kan hente filerne til disketterne og vejledening på
> <ftp://mirrors.sunsite.dk>

Bare mapperne "Disk (1-5)" ?

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 07-11-02 20:34

Brian Axelgaard [9400] skrev:

> Okay... er det kun de 5 disketter eller henter den mere via netværk/ftp ?

Du skal hente diskette-filerne ned - evt. via en af Unis Solaris
maskiner. Du skal nok hente alle *.img filerne fra:

<ftp://mirrors.sunsite.dk/mirrors/debian/dists/stable/main/disks-i386/current/images-1.44/bf2.4>

Så smider du *.img filerne på diskette jvf.:

http://www.debian.org/releases/stable/i386/ch-install-methods.da.html#s-create-floppy

Yderligere info på:

http://www.debian.org/distrib/floppyinst

> Kan Emacs/Latex installeres i sammen omgang eller skal det tilføjes senere?

Det gøres efter installationen med kommandoen: "apt-get install emacs
tetex auctex", så ordner den resten for dig - en måde at installere på,
man hurtigt vænner sig til.

Læs mere om Debian på www.debianguiden.dk

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 08-11-02 11:00

> [...]
>
> Okay... er det kun de 5 disketter eller henter den mere via netværk/ftp ?
> Kan Emacs/Latex installeres i sammen omgang eller skal det tilføjes

bootnet.img og drvnet.img burde være nok.
Så skal du bare have adgang til alle 5 ISO images via NFS, og så er du
kørende.
Mvh
Torben

Fra : Brian Axelgaard [940~

Dato : 08-11-02 16:59

"Torben Schou Jensen" <tsj@sas.dk> skrev i en meddelelse
> bootnet.img og drvnet.img burde være nok.
> Så skal du bare have adgang til alle 5 ISO images via NFS, og så er du
> kørende.

NFS? :)

Fra : Brian Axelgaard [940~

Dato : 08-11-02 19:16

"Torben Schou Jensen" <tsj@sas.dk> skrev i en meddelelse
> bootnet.img og drvnet.img burde være nok.
> Så skal du bare have adgang til alle 5 ISO images via NFS, og så er du
> kørende.

Hvor ser du forresten bootnet.img og drvnet.img henne - jeg kan ikke se dem!

Plz help :)