Firewall nødvendig når .....
Fra : ZipZap

Dato : 07-11-02 17:36

Jeg har spekuleret på om det nu også er nødvendigt at have en firewall -
ZoneAlarm eller Norton - når man nu har en router installeret og alle porte
er stealth ?

Det er som om at de FW man installere kun 'måler' på om et program nu også
må accesse internettet, og det må de jo normalt godt, lige bortset fra en
trojansk apps.

Min nye dLINK 604 er total stealth testet med ShieldsUp. (Det var min
LinkSys også)

Hvad bruger i andre ?

Fra : Kent Friis

Dato : 07-11-02 18:32

Den Thu, 7 Nov 2002 17:35:47 +0100 skrev ZipZap:
>Jeg har spekuleret på om det nu også er nødvendigt at have en firewall -
>ZoneAlarm eller Norton - når man nu har en router installeret og alle porte
>er stealth ?

Det er nøjagtig lige så unødvendigt som hvis du ikke havde routeren.

Mvh
Kent
--
Gilthoniel, A Elbereth
Aiya elenion ancalima!

Fra : Kasper Dupont

Dato : 07-11-02 22:46

ZipZap wrote:

> Min nye dLINK 604 er total stealth testet med ShieldsUp. (Det var min
> LinkSys også)

Øh, stealth, er der noget, der hedder det? Eller er det bare
et eller andet poppet udtryk for at smide flere pakker væk
end godt er?

En nat router, der blot melder fejl på alle forsøg på at
initiere forbindelser udefra er firewall nok til de fleste
private brugere.

Don't do this at home kids: touch -- -rf

Fra : ZipZap

Dato : 08-11-02 08:04

> Øh, stealth, er der noget, der hedder det? Eller er det bare
> et eller andet poppet udtryk for at smide flere pakker væk
> end godt er?

Nope, det betyder at alle porte er usynlige for omverden.

Test med https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Fra : Alex Holst

Dato : 08-11-02 15:42

ZipZap <NoSpam_@shit.xx> wrote:

> Nope, det betyder at alle porte er usynlige for omverden.

Er det vigtigt?

Fra : ZipZap

Dato : 08-11-02 15:44

> Er det vigtigt?

Jep for er der jo ingen der begynder ar portscanne din IP adresse.

Fra : Alex Holst

Dato : 08-11-02 15:51

ZipZap <NoSpam_@shit.xx> wrote:

> Jep for er der jo ingen der begynder ar portscanne din IP adresse.

Hvorfor skal man undgaa det?

Kan det ikke vaere lige meget om man bliver portscannet hvis der ikke er
noget at bryde ind igennem?

Fra : Kasper Dupont

Dato : 08-11-02 17:34

ZipZap wrote:

> Jep for er der jo ingen der begynder ar portscanne din IP adresse.

Det kan man da sagtens gøre alligevel. Og portscanning er
alligevel ligegyldigt. En maskine, der ikke afviser, hvad
den burde afvise gør bare fejlfinding mere besværlig.

Don't do this at home kids: touch -- -rf

Fra : Kent Friis

Dato : 08-11-02 18:36

Den Thu, 07 Nov 2002 22:46:00 +0100 skrev Kasper Dupont:

>Øh, stealth, er der noget, der hedder det?

Jeps, det er beskrevet her:
http://www.af.mil/news/factsheets/F_117A_Nighthawk.html

Mvh
Kent
--
"Handlingen blev afbrudt pga. computerens begrænsede effekt"
- Windows NT på en Pentium III 550 MHz

Fra : Allan Olesen

Dato : 08-11-02 00:44

"ZipZap" <NoSpam_@shit.xx> wrote:

>Hvad bruger i andre ?

Vi bruger udtrykket "stealth" om en speciel type fly.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-11-02 07:22

Allan Olesen skrev:

>Vi bruger udtrykket "stealth" om en speciel type fly.

Jeg bruger det nu også om visse virusser.

--
Bertel

Fra : Per.K

Dato : 08-11-02 14:35

"ZipZap" <NoSpam_@shit.xx> skrev i en meddelelse
> [...]
> trojansk apps.
>
> Min nye dLINK 604 er total stealth testet med ShieldsUp. (Det var min

NIS2002, jeg har ingen tiltro til det dims i routerne, ikke engang den
firewall at der siges at være i min XP, den er aktiv i min XP, men alligevel
opsnapper NIS2002
en del uautoriserede forsøg hos mig.

Venligst Per