[.Net] asp:Repeater og antallet af rækker
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-11-02 16:39

Jeg har et udtræk fra en database, hvor resultatet bindes til HTML i en
Repeater. Men jeg kunne godt tænke mig at udskrive, hvor mange rækker, der
er i resultatet.

Kan man på en nem måde dette ... altså udover inden binding at gennemløbe
resultatet med en while (oData.Read())

?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Andreas Næsager

Dato : 08-11-02 02:11

> Kan man på en nem måde dette ... altså udover inden binding at gennemløbe
> resultatet med en while (oData.Read())
>
> ?

Muligvis mig men hvorfor ikke blot counte dine records?

--
Andreas Næsager

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-11-02 17:22

Andreas Næsager wrote :

> Muligvis mig men hvorfor ikke blot counte dine records?

Hvordan ?

OdbcDataReader-klassen - eller ækvivalent SqlDataReader-klassen indeholder
ingen metoder til dette. Der er naturligvis RecordsAffected, hvis jeg
lavede en INSERT eller UPDATE, men ellers findes den jo ikke.

jeg skal måske lige sige, at jeg tilgår min mySQL-database via ODBC.Net

Fra : Andreas Næsager

Dato : 08-11-02 02:58

> jeg skal måske lige sige, at jeg tilgår min mySQL-database via ODBC.Net

Har desværre ikke leget med andet end ADO.Net men der har du jo muligheden
for at benytte ExecuteScalar til at få en enkelt query feks. COUNT()

--
Andreas Næsager

Fra : Jakob Andersen

Dato : 07-11-02 20:47

"Andreas Næsager" <andreas@retard.dk> wrote
> Har desværre ikke leget med andet end ADO.Net men der har du jo muligheden
> for at benytte ExecuteScalar til at få en enkelt query feks. COUNT()

Der er jo ingen fidus i at fyre endnu en SQL Statement af blot for at tælle
de poster man allerede har hentet ud.

Hvis man ikke samtidig skal bruge posterne har du selvfølgelig ret i at en
COUNT() er mere effektiv.

--
Jakob Andersen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-11-02 21:31

Jakob Andersen wrote :

> "Andreas Næsager" <andreas@retard.dk> wrote
>
> Der er jo ingen fidus i at fyre endnu en SQL Statement af blot for at
> tælle de poster man allerede har hentet ud.

se, det var netop min pointe. Jeg har dog kigget lidt på ExecuteScalar -
som jeg ikke kendte til i forvejen. Tidligere har jeg hentet fx en
enkelte værdi ud af databasen og "løbet igennem" denne ene række med en
while-løkke. Det er jo ikke så optimalt, men jeg kan se, at ExecuteScalar
findes i ODBC.Net også :)

> Hvis man ikke samtidig skal bruge posterne har du selvfølgelig ret i
> at en COUNT() er mere effektiv.

nemmerlig. Jeg kunne dog ikke forestille mig, at der ikke var en eller
anden måde at hente disse ting ud i .Net ... uden at skulle spørge to
gange.

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 07-11-02 21:56

> nemmerlig. Jeg kunne dog ikke forestille mig, at der ikke var en eller
> anden måde at hente disse ting ud i .Net ... uden at skulle spørge to
> gange.

Det er også muligt, du kan, som jeg sagde tidligere, tilgå antallat
af records i en repeater vha .Items.Count

Mvh Mark

---
Postet via www.improve.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-11-02 23:29

Mark S. Rasmussen wrote :

> Det er også muligt, du kan, som jeg sagde tidligere, tilgå antallat
> af records i en repeater vha .Items.Count

ja, det glemte jeg at gøre opmærksom på. Din metode var lige nøjagtig den
løsning jeg regnede med ville være et eller andet sted.

Fra : Andreas Næsager

Dato : 08-11-02 03:02

<OT>
Har du checket dit OS tid?
</OT>

--
Andreas Næsager

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 07-11-02 21:44

Andreas Næsager wrote:
> Har du checket dit OS tid?

Mon ikke det bare er dig der er i en forkert tidszone (med mindre du
rent faktisk *er* i pacific time lige nu)?

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Nine-tenths of the universe is the
jakob@dataloger.dk | knowledge of the position and direction

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-11-02 12:09

Andreas Næsager skrev:

> Havde faktisk ikke overvejet at det var undertegnedes tidszone
> som var forkert, men det er så nu taget til efterretning...
> Samt ændret...

Smukt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-11-02 10:36

Andreas Næsager skrev:

> <OT>
> Har du checket dit OS tid?
> </OT>

Du har ikke overvejet om det er din egen computer der er indstillet
forkert? (Tjek din tidszone). Alle andre deltagere i tråden har
tider der passer sammen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Andreas Næsager

Dato : 08-11-02 11:06

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 07-11-02 17:06

> [...]
> er i resultatet.
>
> Kan man på en nem måde dette ... altså udover inden binding at gennemløbe

Hej Jesper. Prøv med dinRepeater.Items.Count()

Mvh Mark

---
Postet via www.improve.dk

Fra : N/A